Literatūra -5-6 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmētāja
Autor
Kolotuhina, Liana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma teorētiskajā daļā raksturota emociju būtība, 5-6 gadīgu bērnu vecumposms pētāmās problēmas aspektā, kā arī 5-6 gadus vecu bērnu emocionālā attīstība. Analizētas dažādu autoru atziņas par bērnu literatūras būtību, raksturoti literārie darbi kā bērnu emociju rosinātāji. Praktiskajā daļā pēc izveidotajiem kritērijiem sākotnēji un atkārtoti vērota bērnu prasme atpazīt un raksturot emocijas. Atlasīti un aprobēti 12 literārie darbi šo prasmju rosināšanai. Pētījumam izvirzītā hipotēze apstiprinājās. The theoretical part of the study describes the nature of emotions, the age range of 5-6 year olds in the context of the problem under study, and the emotional development of 5-6 year olds. The findings of various authors on the nature of children's literature are analysed, and literary works are described as triggers of children's emotions. In the practical part, the children's ability to recognise and describe emotions was initially and repeatedly observed according to the established criteria. 12 literary works have been selected and validated to stimulate these skills. The hypothesis of the study was confirmed.