5-6 gadus vecu bērnu pētniecisko prasmju attīstība dabas vērojumos
Autor
Zaiceva, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba temats: “5 – 6 gadus vecu bērnu pētniecisko prasmju attīstība dabas vērojumos”. Kvalifikācijas darba autore: Jūlija Zaiceva Kvalifikācijas darba apjoms: 58 lapas, 6 tabulas, 15 attēli, 7 pielikumi, izmantoti 28 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbā ir analizētas pētnieciskas prasmes un to veidošanās nosacījumi 5 – 6 gadus veciem bērniem dažādu pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atzinumos. Tika raksturoti vērojumi dabā, kā viena no pētniecisko prasmju attīstības metodēm, kā rezultātā, darba hipotēze tika teorētiski apstiprināta. Lai praktiski pārbaudītu darba hipotēzi, tika organizēts un veikts empīrisks pētījums, kura laikā tika aprobēti 7 dabas vērojumi, kā rezultātā, praktiski tika apstiprināta hipotēze, ka 5 – 6 gadus vecu bērnu pētniecisko prasmju attīstību sekmēs dabas vērojumi, kuri atbilst bērnu vecums, interesēm, un kuros ņemta vērā bērnu pieredze. Balstoties uz sekmīgiem empīriskā pētījuma rezultātiem, tika izstrādātas rekomendācijas pirmsskolas izglītības iestādes skolotājiem par novērošanas organizēšanu. Tāpat ir izdarīti secinājumi un piedāvāti priekšlikumi. Atslēgas vārdi: pētnieciskās prasmes, dabas vērojumi, attīstība. Kvalifikācijas darba praktiska nozīme ir rekomendācijas izmantošana 5 – 6 gadus vecu bērnu pētniecisko prasmju attīstībā, izmantojot dabas vērojumus The theme of qualification paper is “Development of research skills of 5 – 6 old children in nature observations” The author of paper: Jūlija Zaiceva The volume of qualification paper: 58 pages, 6 charts, 15 pictures, 7 appendices, 28 literature sources. In the qualification paper, has been researched skills and the conditions of their development for 5-6 year old children are analyzed in the opinions of various pedagogical and psychological scientists. Observations in nature were described as one of the methods for the development of research skills, as a result, the working hypothesis was theoretically confirmed. In order to practically test the working hypothesis, an empirical study was organized and conducted, during which 7 nature observations were tested, as a result of which the hypothesis that the development of research skills of 5-6 year old children will be facilitated by nature observations and which take into account the experiences of children. Based on the successful results of the empirical study, recommendations for pre-school teachers on the organization of observation were developed. Conclusions have also been drawn and proposals made. Keywords: research skills, nature observations, development. The practical significance of the qualification paper is the use of the recommendation in the development of research skills of 5-6 year old children using nature observations.