Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorCarjova, Džoanna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:52Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85476
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57535
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma “Bērnu dusmu un agresīvas uzvedības novēršanas iespējas agrās bērnības vecumā”. Risinātie jautājumi: Kas ir agresīva uzvedība? Kādi ir agresīvas uzvedības veidi, cēloņi un izpausmes? Kādas ir PII pedagoga darba metodes? Ar kādu uzvedības korekcijas programmu var mazināt agresijas izpausmes? Teorētiskajā daļā ir aplūkoti pētāmās problēmas zinātniskie aspekti balstoties uz 28 autoru darbiem. Pētījuma objekts: 1 posma bērni ar agresīvas uzvedības izpausmēm. Pētījuma priekšmets: PII pedagoga darbība, agresīvas uzvedības izpausmju novēršanā. Pētījuma mērķis: Pirmsskolas izglītības pedagoga darbības programmas izveide, agresīvas uzvedības izpausmju novēršanā. Pētījuma jautājums: – Ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem vissekmīgāk izdevās mazināt bērnu agresīvas uzvedības izpausmes? Praktiskajā daļā tiek atspoguļoti iegūtie rezultāti, veikta rezultātu analīze, izdarīti secinājumi, izstrādāta PII pedagoga korekcijas programma, agresīvas uzvedības izpausmju novēršanai.
dc.description.abstractThe thesis seeks to answer the following questions: What is aggressive behaviour? What are the types, causes and symptoms of aggressive behaviour? What methods are available to preschool teachers to manage this phenomenon? What behavioural modification methods can mitigate the display of aggression? The theoretical section of the thesis delves into the scientific aspects of the problem based on the research of 28 authors. Research object: children exhibiting symptoms of aggressive behaviour. Research subject: actions of preschool teaching staff to avert the display of aggressive behaviour. Research objective: Designing a preschool educational strategy to avert the display of aggressive behaviour. The question the research project seeks to answer: What educational methods were most efficient in reducing the display of aggressive behaviour in children? The practical section of the thesis demonstrates and analyses the results obtained, deduces conclusions and designs a behavioural modification strategy to avert the display of aggressive behaviour. As a result of analysing scientific literature on the subject and conducting empirical studies on the subject, the author makes the following conclusion: behavioural modification strategies can mitigate the display of aggressive behaviour in children between the ages of 1.5 and 3. Key terminology: anger, aggressive behaviour, child, teacher, family, emotions, behavioural modification.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectDusmas
dc.subjectAgresīva uzvedība
dc.subjectBērns
dc.subjectPedagogs
dc.subjectĢimene
dc.titleBērnu dusmu un agresīvas uzvedības novēršanas iespējas agrās bērnības vecumā
dc.title.alternativePrevention of children anger and agressive behaviour in toddler's age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record