Prāta vingrinājumu izmantošana lasītprasmes veicināšanā 5-6 gadus veciem bērniem
Автор
Antīpina, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba nosaukums: “Prāta vingrinājumu izmantošana lasītprasmes veicināšanā 5 – 6 gadus veciem bērniem” Diplomdarba autore: Maija Antīpina Diplomdarba vadītāja: Dr.paed. Sarmīte Tūbele Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt prāta vingrinājumu izmantošanu lasītprasmes veicināšanai 5 – 6 gadus veciem bērniem. Pētījuma hipotēze: 5 – 6 gadus veciem bērniem lasītprasmes veicināšanas process būs sekmīgāks, ja tiks ievērotas bērna vecumposma attīstības īpatnības un tiks izmantoti prāta vingrinājumi. Teorētiskajā daļā darba autore pētījusi un analizējusi dažādu autoru – psihologu, pedagogu un logopēdu zinātniskās atziņas par 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstību kopumā, kustību aktivitāšu nozīmi bērna attīstībā, lasītprasmi un tās veicināšanas iespējām izmantojot prāta vingrinājumus. Praktiskajā daļā darba autore atspoguļojusi pētījuma organizāciju, izmantoto metožu aprakstu, apkopota pētījumā iesaistīto bērnu izpēte un iegūta datu analīze. Pētījuma rezultāti liecina, ka izmantojot prāta vingrinājumus var veicināt 5 – 6 gadu vecu bērnu lasītprasmi. Diplomdarba saturs: l08 lappuses, 6 attēli, 4 tabulas, 20 pielikumi un 139 izmantotās literatūras avoti. Atslēgas vārdi: 5 – 6 gadus vecs bērns, lasītprasme, prāta vingrinājumi Title of the diploma paper: “Using brain gym activities for 5 – 6 year old children to developing their reading skills” Author of the diploma thesis: Maija Antīpina Scientific supervisor: Professor Dr. paed. Sarmīte Tūbele Aim of the research: Theoretically and practically find out and test the use of gym brain activities to promote reading skills in children aged 5 – 6 years. Research hypothesis: The process of developing reading skills of children aged 5 – 6 will be more successful, if the individual identity of child’s age group is respected and taken into account and gym brain activities will be used. In the theoretical part, author of the diploma, has studied many authors and analysed scientific knowledges about the development of 5 – 6 year old children in general, the role of movement activities in the child’s development, reading skills and opportunities to develop it through gym brain. The empirical part described organization of the research and the description of the methods used, summarized the results of research and data analysis of children involved in the study. Results of the research show that using brain gym activities can promote the reading skills of 5 – 6 year old children. The size of diploma: 108 pages, 6 pictures, 4 tables, 20 attachments and 139 literature sources. Key words: 5 – 6 year old child, reading skills, gym brain