Vārdu krājuma paplašināšanas iespējas ar latviešu tautas pasaku palīdzību pirmsskolas izglītības 1.posmā
Author
Stokova, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
A. Stokovas izstrādātā kvalifikācijas darba mērķis ir izstrādāt metodisko materiālu kopu par latviešu tautas pasaku izmantošanu pirmsskolas 1. posma bērnu vārdu krājuma paplašināšanai. Pētījuma uzdevumi: 1.analizēt teorētisko literatūru par vārdu krājuma veidošanos un pasakas izmantošanas iespējām pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; 2.teorētiski raksturot bērna vispārējo un valodas attīstību pirmsskolas izglītības 1.posmā; 3.izstrādāt pedagoģiskās izmēģinājuma darbības programmu un aprobēt trīs latviešu tautas pasaku izmantošanu pedagoģiskajā procesā bērnu vārdu krājuma paplašināšanai; 4.analizēt bērnu vārdu krājuma paplašināšanās dinamiku; 5.analizēt pētījuma rezultātus. Pētījumā secināts, ka sistemātiska latviešu tautas pasaku izmantošana pedagoģiskajā darbībā ilgtermiņā paplašina pirmsskolas 1. posma bērnu aktīvo vārdu krājumu. Atslēgvārdi: pirmsskolas 1. posms, vārdu krājuma paplašināšana, latviešu tautas pasakas, valoda. The purpose of the qualification work developed by Agnese Stokova is to develop a set of methodological materials regarding the use of Latvian folk fairy tales for the expansion of the pre-school phase 1 children's vocabulary. Study tasks: 1. to analyse theoretical literature on the formation of a vocabulary and the possibilities for the use of a fairy tale in the pre-school pedagogical process; 2. to describe in theory the overall and linguistic development of a child in the 1 st phase of pre-primary education; 3. to develop a pedagogical pilot action programme and to bury the use of three Latvian folk fairy tales in the pedagogical process for expanding the children's vocabulary; 4. to analyse the dynamics of the expansion of the children's vocabulary; 5. to analyse the results of the study. The study concludes that the systematic use of fairy tales in teaching activities extends the active vocabulary of children in pre-school phase 1 in the long term. Keywords: pre-school phase 1, expansion of vocabulary, fairy tales of Latvian people, language