Darbs ar dabas materiāliem kā 1,5-3 gadu vecu bērnu sīkās motorikas attīstības veicinātājs
Autor
Bogdanova, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bērniem dažādu prasmju veidošanās ir atkarīga no vairākkārt atkārtotām darbībām. Viena no nozīmīgākajām sastāvdaļām bērnu pirmsskolas aktivitātēs ir sīkās motorikas attīstība. Sīkās motorikas prasmju attīstīšana ir saistīta ar dažādām darbībām. Sīkās motorikas attīstībai šajā laikā ir būtiska nozīme un darbošanās ar dažādajiem, pieejamajiem dabas materiāliem to var veiksmīgi veicināt. Attīstot roku sīko motoriku, ir pieejami un izmantojami visdažādākie dabas materiāli. Pētījuma mērķis: Noskaidrot dabas materiālu izmantošanas ietekmi uz 1,5-3 gadus vecu bērnu sīkās motorikas attīstību. Rezultāti: Sīkās motorikas attīstība bērniem ir atšķirīga, arī izmantojot dabas materiālus, vieniem tā attīstās veiksmīgi, savukārt citiem tas rada lielas grūtības. Sīkās motorikas attīstība nenotiek strauji, jo darbībām ir jābūt sistemātiskām un regulārām. Atslēgvārdi: pirmsskola, 1.vecumposms, sīkā motorika, dabas materiāli. The development of different skills in children depends on repeated activities. One of the most important components of children's pre-school activities is the development of fine motor skills. The development of fine motor skills involves a variety of activities. The development of fine motor skills is essential during this time and working with the various natural materials available can successfully promote it. A wide variety of natural materials are available and can be used to develop fine motor skills. Aim of the research: To find out the impact of the use of natural materials on the development of fine motor skills in 1.5-3 year old children. Results: The development of fine motor skills in children is different, even with the use of natural materials, for some it develops successfully, while for others it causes great difficulties. The development of fine motor skills is not rapid, as activities must be systematic and regular. Keywords: preschool, 1st age, fine motor skills, natural materials.