Bērnu radošās darbības veicināšana tehnoloģiju mācību jomā darbā ar papīru pirmsskolas izglītības 2. posmā
Author
Deviķe, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Deviķe I. (2021) Bērnu radošās darbības veicināšana tehnoloģiju mācību jomā darbā ar papīru pirmsskolas izglītības 2.posmā. Kvalifikācijas darbs, 47 lpp., 9 att., 8 tab., 60 avoti. Darbā aplūkots teorētiskais ietvars radošas darbības veicināšanai pirmsskolas izglītības 2.posmā pirmsskolā. Darba mērķis - pētīt pedagoģiskos nosacījumus pirmsskolēnu radošās darbības veicināšanai tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolas izglītības 2.posmā Pētījuma metodes - darbā izmantota literatūras analīzes, pedagoģiskā novērošanas, pārrunu un aptaujas metodes. Teorētiskās metodes: Pedagoģiskās literatūras un citu resursu analīze. Empīriskās metodes: Pedagoģiskā novērošana; Pārrunas ar bērniem; Pedagogu aptauja. Matemātiskās statistikas metodes Galvenie rezultāti parāda, ka bērnu radošu darbību veicina pedagoga sniegtais atbalsts brīvai pašizpausmei, radot bērnā drošības izjūtu un pārliecību par paveiktā nozīmību. Tomēr daļai bērnu sākotnēja radošā darbība veicas labāk, ja tā ir orientēta uz konkrēta mērķa sasniegšanu. Deviķe I. (2021) The promotion of children’s creative activities in the technological field of studies by working with paper in the 2nd stage of preschool education. A qualification work, 47 pages, 9 images, 8 tables, 60 sources. The theoretical framework of promoting children’s creative activities in the 2nd stage of preschool education is discussed in the work. Aim of the work – to research pedagogical conditions for the promotion of children’s creative activities in the technologhical field of study. Methods – literature analysis, pedagogical observation, discussion and survey methods have been used in the work: Theoretical methods: Analysis of pedagogical literature and other resources; Empirical methods: Pedagogical observation; Discussion with children; Teacher survey. Mathematical statistics methods were used for data analysis. The main results show, that children’s creative activities are promoted by support for freedom of self-expression given by a teacher, which creates a sense of security for the child and confidence about the importance of the work done. However, for a part of the children, the initial creative activity proved to be more successful, if it was aimed to achieve a certain goal.