Latviešu tautas kustību rotaļu izmantošana saskarsmes prasmju veicināšanai bērniem pirmsskolas izglītības 2.posmā
Author
Jaščenko, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Veronika Jaščenko. Kvalifikācijas darba temats: „Latviešu tautas kustību rotaļu izmantošana saskarsmes prasmju veicināšanai bērniem pirmsskolas izglītības 2.posmā.” Mērķis: Noskaidrot teorētiski un praktiski 3-4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veicināšanas iespējas ar latviešu tautas kustību rotaļu palīdzību. Kvalifikācijas darbā pirmajā nodaļā aplūkoti saskarsmes prasmes raksturojums, ka arī bērnu attīstības raksturojums 3 - 4 gadu vecumā, balstoties uz pedagogu, psihologu un filozofu atziņām. Kvalifikācijas darbā otrajā nodaļā darba autore izpēta kustību rotaļas iespējas bērnu attīstības jautājumā. Aplūko kustību rotaļas vadīšanas algoritmu, ka arī izpēta latviešu tautas kustību rotaļas pamatlikumus. Kvalifikācijas darbā trešajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums. Pētījuma mērķis bija noskaidrot kā ar latviešu tautas kustību rotaļu palīdzību var veicināt bērnu saskarsmes prasmes attīstību pirmsskolas izglītības 2. posmā. Sakumā tika izvērtēts bērnu saskarsmes prasmes līmenis pirms pētījuma sākšanas un pievienots pētāmo bērnu raksturojums. Pedagoģiskais process tika organizēts tāda veidā, lai būtu iespēja novērot bērnu saskarsmes prasmes attīstību latviešu tautas kustību rotaļās. Rezultāta izvērtēšana. Atslēgas vārdi: folklora, kustību rotaļa, latviešu tautas kustību rotaļas, saskarsme, pirmsskolas izglītības 2. posms. Kvalifikācijas darba struktūra: 44 lappuses, 9 diagrammas, 5 pielikumi. Izmantoti 31 informācijas avoti. Author of the qualification paper: Veronika Yashchenko. The topic of the qualification paper: "Use of Latvian folk movement games to promote communication skills of children in the 2nd stage of pre-school education." The aim: To find out the possibilities of promoting the communication skills of 3-4 year old children theoretically and practically with the help of Latvian folk movement games. The first chapter of the qualification paper deals with the characteristics of communication skills, as well as the characteristics of children 's development at the age of 3 - 4 years, based on the knowledge of teachers, psychologists and philosophers. In the second chapter of the qualification paper, the author of the paper researches the possibilities of movement play in the issue of children's development. Examines the algorithm of movement play control, and also studies the basic laws of Latvian folk movement play. An empirical study was conducted in the third chapter of the qualification work. The aim of the research was to find out how the development of children's communication skills in the second stage of pre-school education can be promoted with the help of Latvian folk movement games. Initially, the level of children's communication skills was assessed before starting the study and the characteristics of the studied children were added. The pedagogical process was organized in such a way that it would be possible to observe the development of children's communication skills in the games of the Latvian national movement. Evaluation of the result. Keywords: folklore, movement game, Latvian folk movement games, communication, 2nd stage of pre-school education. Qualification work composition: 38 pages, 9 diagrams, 5 appendices. 31 sources of information were used.