Galda spēļu izmantošana uzvedības problēmu mazināšanai bērniem 5 – 6 gadu vecumā
Author
Ose, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore Madara Ose, Mg. paed. Egijas Laganovskas vadībā izstrādāja diplomdarbu “Galda spēļu izmantošana uzvedības problēmu mazināšanai bērniem 5 – 6 gadu vecumā”. Darba mērķis – analizēt un praktiski pārbaudīt galda spēļu izmantošanas iespējas, uzvedības problēmu mazināšanai bērniem 5 – 6 gadu vecumā. Darba teorētiskajā daļā autore atlasīja un analizēja literatūru un pētījumus par uzvedību un uzvedības problēmām, pirmsskolas vecuma bērna vispārējo attīstību, galda spēlēm un to ietekmi uz bērna uzvedību. Praktiskajā daļā autore aprakstīja pētījumā izmantojamās metodes, apkopoja iegūtos datus no pedagogu aptaujas par uzvedības problēmu aktualitāti, analizēja un apkopoja pētījumā iesaistīto bērnu izpēti, aprakstīja izmēģinājuma darbības norisi, izvēlētās galda spēles un apkopoja pētījumā iegūtos datus – secinot, ka galda spēles ne tikai attīsta bērna vispārējo attīstību, bet rada pozitīvu ietekmi uz viņa uzvedību, kā arī mazina uzvedības problēmas. Author Madara Ose, by leadership of Mg. paed. Egija Laganovska developed a diploma thesis “The use of board games to reduce behavioral problems in 5 – 6 year old children”. The aim of the diploma thesis is to analyze and practically test the possibilities of using board games to reduce behavioral problems in 5 – 6 year old children. In the theoretical part of the work, the author selected and analyzed the literature and research on behavior and behavioral problems, the general development of a preschool children, board games and their effects on a child's behavior. In the practical part, the author described the methods used in the study, summarized the data obtained from the survey of teachers, that proves the relevance of behavioral problems, analyzed and summarized the research of the children involved in the study, described the course of the experiment, selected board games and summarized the data obtained in the study – concluding that board games not only develop the child's overall development, but also have a positive effect on his behavior, as well as reduce behavioral problems.