Fizisko aktivitāšu veicinošas vides veidošana pirmsskolas izglītības iestādē 3-4 gadus veciem bērniem
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
lav
Abstract
Darbā tiek pētīts kādā vidē bērnu līdzdalība un darbība ir aktīvāka. Salīdzināta bērnu aktivitāte sporta nodarbībās iestādes sporta zālē un āra laukumā. Kāda ir bērnu fiziskā sagatavotība 3-4 gadu vecumā, un kuras aktivitātes ir nozīmīgākās bērnu fiziskajai attīstībai. Kā arī, kā veiksmīgi saplānot nodarbību, lai noturētu bērnu uzmanību un vēlmi piedalīties aktivitātēs, un uzdevumus veikt līdz galam. Darbā tiek aprakstīti novērojumi, kā fiziskās aktivitātes tiek organizētas vienā no Rīgas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēm.
Scientific work is based on the environment at the Preschool Educational Institution that promotes children’s desire to participate in physical activities. There is a comparison on children’s participation at the sport’s hall and the sport’s field. How physicaly prepared are children at the age of 3-4 years, and which activities are the most important to provide it. Also how to organise the sport’s lesson to promote children to do all of the planned activities. Here You can read described observations about the physical activity’s organisation at one of the Preschool Educational Institution’s of Riga.
Scientific work is based on the environment at the Preschool Educational Institution that promotes children’s desire to participate in physical activities. There is a comparison on children’s participation at the sport’s hall and the sport’s field. How physicaly prepared are children at the age of 3-4 years, and which activities are the most important to provide it. Also how to organise the sport’s lesson to promote children to do all of the planned activities. Here You can read described observations about the physical activity’s organisation at one of the Preschool Educational Institution’s of Riga.