Rotaļa kā 4-5 gadīgu bērnu radošuma veicinošs līdzeklis pirmsskolā
Author
Krasnova, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums - Rotaļa kā 4-5 gadīgu bērnu radošuma veicinošs līdzeklis pirmsskolā. Darba mērķis – teorētiski noskaidrot un izzināt 4-5 gadu pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstības sekmēšanas iespējas dažādās rotaļu darbībās. Darbā tika analizētas un apkopotas dažādu psihologu, pedagogu atziņas par radošumu, tā veidošanos 4-5 gadu bērniem pirmsskolas vecumā. Tika aprakstīts par radošumu kā tādu un ko tas dod bērnam. Veikti dažādi pētījumi un apstiprināti dažādi apgalvojumi – rotaļu darbības sekmē bērnu radošumu. Pētījuma gaitā izvirzīta hipotēze par to, kā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstība būs veiksmīga, ja skolotājs: 1) izmantos rotaļas kas ir atbilstošas bērnu vecumam un 2) tiks veidota radoša, pozitīvi emocionāla vide, kurā bērns spēs patstāvīgi, brīvi izpausties. Darbam ir trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā tika veikta literatūras analīze: dots radošuma būtības raksturojums, izpētītas psihologu un pedagogu teorētiskās atziņas. Otrajā nodaļā tiek aprakstīts kas ir rotaļa, kādi ir rotaļu veidi un to iedalījums. Trešajā nodaļā analizēta pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstības sekmēšana rotaļās. Empīriskais pētījums tā norise un analīze. Empīriskā pētījuma gaitā tika izmatotas šādas metodes - pedagoģiskais novērojums, situācijas analīze, izmēģinājuma darbs. Darba beigās – autore pati izsaka secinājumus par pētījumā atklāto saistībā ar gala mērķi, izveidoti priekšlikumi skolotājiem. Darba apjoms – 45 lpp., attēlu skaits – 8, tabulu skaits- 13, pielikumu skaits – 1, izmantoto informāciju avotu skaits – 30. Title of the qualification paper - Play as a means of promoting the creativity of 4-5 year old children in preschool. The aim of the qualification paper - to theoretically find out and determine out the possibilities of promoting the development of creativity of 4-5 year old preschool children in various play activities. The statements about creativity by various psychologists and teachers, their findings for 4-5 year old children were analyzed and summarized in the qualification paper. The essence of creativites was described. Various studies have been conducted and various claims have confirmed - play activities promote children's creativity. The research hypothesis that the development of creativity of preschool children will be successful if the teacher will: 1) use plays that are appropriate for children's age and 2) create a creative, positive emotional environment in which the child will be able to express himself or herself freely. The qualification paper has three chapters. The first chapter analyzes the literature: gives a description of the essence of creativity, possible theoretical findings of psychologists and teachers. The second chapter describes what a play is, what the types of plays are there and what they are divided into. The third chapter analyzes the promotion of creativity in preschool children development through play. Empirical study, its course and analysis. In the course of the empirical research the following methods were used - pedagogical observation, situation analysis, pilot work. At the end of the qualification paper – the author states conclusions about the research based on the aim proposals for teachers were created. Qualification paper consists of - 45 pages, number of pictures – 8, number of tabeles – 13, number of annexes – 1, number of sources of information used – 30.