Kustību rotaļa kā priekšmetu pārvietošanas prasmju veicinātāja 4-5 gadus veciem bērniem izmantojot dabas materiālus
Autor
Ādmine, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba nosaukums: „Kustību rotaļa kā priekšmetu pārvietošanas prasmju veicinātāja 4-5 gadus veciem bērniem izmantojot dabas materiālus”. Kvalifikācijas darba autore: Jolanta Ādmine Kvalifikācijas darba vadītāja: Lektore, Mg.sc.edu Agita Kemplere -Sipjagina Šī tēma aktualizējās strādājot pirmsskolas izglītības iestādē, ikdienā vērojot bērnus, nācās secināt, ka kustību rotaļas ir bērnu attīstības pamatā. Kā arī ņemot vērā epidemioloģisko situāciju valstī kustību rotaļas tiek veiktas dabā, izmantojot dabas materiālus. Kvalifikācijas darbā ir 4 nodaļas un 7 apakšnodaļas. Pētījuma pirmajā, teorētiskajā daļā tiek aplūkots: • pamatkustību raksturojums; • 4-5 gadīgu bērnu attīstības raksturojums; • rotaļa, kā galvenā mācību metode pirmsskolā; • kustību rotaļa –priekšmetu pārvietošanas prasmju sekmētāja. Otrajā daļā tiek pētītas kustību rotaļu izmantošanas iespējas, 4-5 gadus veciem bērniem, priekšmetu pārvietošanas prasmju sekmēsanai izmantojot dabas materiālus. Tiek izstrādāti pētījuma instrumenti un teorētisks metožu apraksts. Praktiskajā daļā veicot novērošanu ņemot vērā visus nosacījumus, apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka priekšmetu pārvietošanas prasmju veicināšana kustību rotaļās noritēs veiksmīgāk, ja: •kustību rotaļas tiks organizētas regulāri un mērķtiecīgi; •tiks atlasīta rotaļu kopa priekšmetu pārvietošanas prasmju veicināšanai; •tiks ievērotas vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības; •kustību rotaļas notiks dabā izmantojot dabas materiālus. Darbs sastāv no 48 lpp., 6 tabulām, 7 attēliem , 4 pielikumiem , 35 izmantotajiem literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: Pamatkustības, kustību rotaļas, pirmsskola, dabas materiāli. Title of the Qualification Paper: Movement play as an expeditor to improving manoeuvring objects for 4-5 year old children when using nature materials. Author of the Qualification Paper: Jolanta Ādmine Qualification Paper supervisor: Lecturer, Mg.sc.edu Agita Kemplere -Sipjagina The theme of the qualification paper derives from observing children while working in preeshool, noticing that movement play is the base for children development. Due to the epidemiological situation in the country, the movement play is done in nature using of nature materials. Qualification Paper consists of 4 sections and 7 subsections. The first part of the research, the theoretical part, explore: • basic movement description; • 4-5 year old children development description; • play as the main teaching method in preschool; • movement play - contributor to developing manoeuvre skills. The second part analyzes the options for using movement play with nature materials for 4-5 year old children to develop manoeuvring skills. The author formulates research instruments and theoretical method description. During the empirical part of the research, the proposed hypthesis concluded to be true that the object manoeuvring skills are enhanced if: movement play is organized regularly and purposefully; the chosen play set is chosen to develop manoeuvring skills; the predictability based on the middle preschool children development is considered; the movement play is done with nature materials in nature. The Qualification Paper consists of 48 pages, 5 tables, 7 pictures, 35 sources of used literature. Key words: basic movement, movement play, preeschool, nature materials.