Otrreizējo tekstilmateriālu izmantošana leļļu un rotaļlietu izgatavošanā 4.klasē dizainā un tehnoloģijās
Autor
Pupiņa, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma ir Otrreizējo tekstilmateriālu izmantošana leļļu un rotaļlietu izgatavošanā 4.klasē dizainā un tehnoloģijās. Autore sniedz ieskatu, ka izmantojot otrreizēji lietotos tekstilizstrādājumus, ir iespējams radīt skaistas rotaļlietas un lelles. Diplomdarba mērķis ir izpētīt, ka no otrreizējiem tekstila materiāliem ir iespējams izgatavot rotaļlietas un lelles dizainā un tehnoloģijās 4.klasē. Teorētiskā daļa tiek balstīta uz Linē, Gorodkovas, Natibinas, Šmēdiņas un citu autoru darbu atziņām un idejām par rotaļlietu un leļļu radīšanu, to attīstības posmiem, iedalījumiem. Empīriskais pētījums tika veikts Pierīgas X sākumskolā, 4.klasē. Lai izpētītu, ka no otrreizējiem tekstila materiāliem ir iespējams izgatavot rotaļlietas un lelles dizainā un tehnoloģijās 4.klasē, darbā tika pielietotas sekojošas pētīšanas metodes: literatūras un informācijas avotu analīze, pedagoģiskā novērošana, pārrunas, anketēšana, arī pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, skolēnu darbības gala produktu izpētei un analīzei. Darbā tiek aplūkotas un analizētas dažādu leļļu un rotaļlietu veidi. Pētīta rotaļlietu un leļļu vēsture. Autore ir atlasījusi mācību saturu un izstrādājusi tematisko plānu, sagatavojusi dažādus leļļu un rotaļlietu paraugus, kā uzskates materiālus, ko piedāvāt skolēniem, pedagogiem, kā ierosmes, ideju avotu, kā arī izstrādātais tematiskais plāns tika aprobēts Pierīgas X sākumskolā 4.klasē. Atslēgas vārdi: tekstilmateriāls, dizains, tehnoloģijas, otrreizējs, lelles, rotaļlietas. Thesis topic: Use of recycled textiles in the manufacture of dolls and toys in the 4th grade in the design and technology lesson. The author gives an insight that using recycled textiles, it is possible to create beautiful toys and dolls. The aim of the diploma thesis is to study that it is possible to make toys and dolls in the design and technology of the 4th grade from secondary textile materials. The theoretical part is based on the findings and ideas of the works of Linē, Gorodkovas, Natibinas, Šmēdiņas and other authors about the creation of toys and dolls, their development stages, divisions. An empirical study was conducted at Pieriga X Primary School, 4th grade. In order to investigate that it is possible to make toys and dolls from secondary textile materials in design and technology in the 4th grade, the following research methods were used: analysis of literature and information sources, pedagogical observation, discussions, questionnaires, as well as pedagogical experiment and analysis. Different types of dolls and toys are considered and analyzed in the work. The history of toys and dolls is studied. The author has prepared various samples of dolls as a visual material to offer to students, teachers, as a source of ideas and ideas.