Kompetenču pieeja telpisku tekstila objektu izveidē dizainā un tehnoloģijās 4.klasē
Autor
Čingule, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma ir “Kompetenču pieeja telpisku tekstila objektu izveidē dizainā un tehnoloģijās 4.klasē”. Šī tēma izvēlēta, lai papildinātu pieejamo mācību līdzekļu klāstu sākumskolas skolotājiem. Lai mācību līdzekļi būtu pieejami elektroniski un veidoti skolēnu kompetences attīstīšanai tekstila tehnikās. Diplomdarbs sastāv no ievada, četrām nodaļām, un desmit pielikumiem. Diplomdarba izstrādes laikā izmantoti deviņpadsmit literatūras avoti. Diplomdarbs izstrādāts ar mērķi izveidot mācību saturu 4.1.tēmai “Kā filcē telpiskus tekstila objektus?” 4.klasē, mācību priekšmetā dizains un tehnoloģijas. Gatavie mācību materiāli izvērtēti ar ekspertatzinuma metodi. Diplomdarba pirmajā nodaļā skaidrots kompetences jēdziens un kompetenci veidojošie procesi. Otrajā nodaļā pētīti mācību priekšmeta dizains un tehnoloģijas mērķis un uzdevumi. Trešajā nodaļā un tās trijās apakšnodaļās pētīti paraugprogrammās noteiktie sasniedzamie rezultāti, piedāvātā starppriekšmetu saikne, iepriekšējās klasē apgūtais saistītajos tematos, skolēna mācību procesa vērtēšanas kritēriji un izstrādāts izvēlētā temata “Kā filcē telpiskus tekstila objektus?” tematiskais plāns, un mācību materiāli. Ceturtajā nodaļā apkopoti un izanalizēti iegūtie dati no piesaistīto ekspertu aptaujas anketām, izdarīti secinājumi un noformulēti ieteikumi. Nobeigumā aprakstīti autores izdarītie secinājumi darba gaitā. The topic of the diploma thesis is “Competence approach in the creation of three-dimentional textile objects in design and technologies in the 4th grade”. This topic has been chosen to complement the range of teaching materials available to primary school teachers. To make teaching aids available electronically and designed to develop students' competence in textile techniques. The thesis consists of an introduction, four chapters, and ten appendices. Nineteen literature sources were used during the elaboration of the diploma thesis. The diploma thesis is developed with the aim to create the study content for theme 4.1 “How are three-dimentional textile objects felted?” 4th grade, subject design and technology. The completed study materials have been evaluated by the method of expert opinion. The first chapter of the diploma thesis explains the concept of competence and the processes that form competence. The second chapter examines the subject design and the aim and tasks of the technology. The third chapter and its three subchapters study the results to be achieved in the sample programs, the proposed interdisciplinary link, the previous classroom related topics, the evaluation criteria of the student's learning process and the selected topic "How are three-dimentional textile objects felted?" thematic plan, and training materials. In the fourth chapter, the obtained data from the questionnaires of the involved experts are summarized and analyzed, conclusions are made and recommendations are formulated. Finally, the conclusions made by the author in the course of the work are described.