Vispārējas izglītības skolotāju vajadzību analīze angļu valodas kursa programmas izstrādei
Автор
Kunceviča, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma ir izvēlēta, lai izveidotu angļu valodas kursa programmu vispārējās izglītības skolu skolotājiem. Tas tiek uzskatīts par nozīmīgu mērķi, jo skolotājiem ir nepieciešams prast svešvalodas un Eiropas Savienības oficiālās valodas, kā arī spēt piedalīties internacionālos pasākumos un projektos, kur tiek lietota angļu valoda. Tāpat par nozīmīgu iemeslu tiek uzskatīta iespēja skolotājiem uzlabot kompetences resursu angļu valodā pielietošanā, lai no tiem mācītos un tos lietotu savā profesionālajā darbībā. Lai izstrādātu angļu valodas kursa programmu skolotājiem, gadījuma izpēte tika izvēlētā kā pētījumā metode. Lai veiktu pētījumu, tika pielietotas šādas datu vākšanas metodes: literatūras un resursu analīze, dokumentu analīze, anketēšana un intervijas. Rezultātā tika veikta literatūras un resursu kontentanalīze, tika identificēta skolotāju darba specifika, tika veikta skolotāju vajadzību izpēte un tika izveidota angļu valodas kursa programma vispārējās izglītības skolotājiem. Tika secināts, ka angļu valodas kursa programmas izveide ir komplekss process un ir nepieciešamas plaša spektra zināšanas. Kā arī jāveic dažādu ietekmējošo faktoru analīzi, bet tā rezultātā tiek izstrādāta valodas kursa programma, kas ir precīzi atbilstoša potenciālajiem kursa dalībniekiem. The topic of the Diploma Paper is chosen to design the English for Specific Purposes course syllabus for general education teachers. It is considered important because of the necessity for teachers to know foreign and European Union languages and to be able to participate in the events, projects, and opportunities where English is used. It is also important to broaden the possibilities of the teachers to learn from and use resources and tools in English. To design the English language course syllabus for teachers’, case study was chosen as a research method. To do the research, the following data collection methods were used: analysis of the literature and resources, content analysis of the documents, questionnaires, interviews. As a result, the literature and resources were analysed, teachers’ job specifications were identified, and teachers’ needs were analysed, to design the English for Specific Purposes course syllabus for general education teachers. It was concluded that designing the language course syllabus was a complex process and included a broad spectrum of background knowledge and different factors to be analysed, but it resulted in a language course syllabus especially suitable for potential course participants.