Mācību satura un valodas integrētas apguves pieejas izmantošana mācību priekšmetā "Politika un tiesībās" 12.klases skolēnu angļu valodas leksikas kompetences attīstīšanai
Author
Ceļmalniece, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā diplomdarbā tika pētīta mācību satura un valodas integrētas mācīšanās (CLIL) ietekme uz 12.klases skolēnu angļu valodas leksikas kompetences attīstību mācību priekšmetā “Politika un tiesības”. Autore uzskata, ka CLIL ir jābūt jaunās Latvijas izglītības pieejas būtiskai sastāvdaļai, jo tā nodrošina integrētāku un jēgpilnāku mācīšanos. Gadījuma izpēte tika izvēlēta kā pētniecības metode, un izpētes grupu veidoja 25 12.klases skolēni. Dati, kas tika iegūti no anketām, pirms-testa, pēc-testa un intervijām ar CLIL skolotājiem, tika analizēti, lai novērtētu CLIL ietekmi un CLIL stundas. Skolēnu angļu valodas leksikas kompetence politikas jautājumos, jo īpaši tās receptīvā (uztveres) dimensija, uzlabojās pēc CLIL stundām. CLIL stundās ir vairāk jāizmanto komunikatīvie aspekti, lai palielinātu ieguvumus no leksikas netiešas apguves. The impact of content and integrated learning approach (CLIL) on the development of Form 12 students’ English lexical competence in the subject “Politics and Law” was explored in this paper. The author believes that CLIL should be a vital part of the new educational landscape in Latvia as it ensures a more integrated and meaningful learning. A case-study was chosen as a research method with 25 Form 12 students as the research sample. Data gathered through questionnaires, a pre-test, a post-test, and interviews with CLIL teachers were analysed to assess the impact of CLIL and evaluate CLIL lessons. Students’ English lexical competence related to political issues, especially its receptive dimension improved after CLIL lessons. Communicative aspects of CLIL lessons should be utilized more to maximize gains from implicit acquisition of lexis.