Ikdienas rituāls atbalstošas mācību vides nodrošināšanā sākumskolā
Author
Pelēce, Kate
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
IKDIENAS RITUĀLS ATBALSTOŠAS MĀCĪBU VIDES NODROŠINĀŠANĀ SĀKUMSKOLĀ. K. Pelēce, zinātniskā vadītāja Dr.paed. Ilze Šūmane. Maģistra darbs 95 lpp., 6 attēli, 2 tabulas, 77 literatūras avoti, 17 pielikumi. Ikdienas rituāls var kļūt par būtisku sākumskolas ikdienas sastāvdaļu un lai strukturēti un jēgpilni lietotu rituāla praksi, kas balstīta skolotāja un skolēnu sadarbībā, nepieciešams izpētīt kā ikdienas rituāls palīdz radīt atbalstošu mācību vidi, kā arī izstrādāt vadlīnijas skolotājiem ikdienas rituāla izvēlei un sekmīgai ieviešanai. Darbības pētījuma ietvaros veikta situācijas izpēte, rituāla izvēles, plānošanas un izvērtēšanas vadlīniju un rituālu ieviešanas aprakstu izstrāde, vadlīniju un ikdienas rituālu aprobācija, iegūto rezultātu izvērtējums. Pētījuma ietvaros veiktas intervijas ar sākumskolas un mācību priekšmetu pedagogiem, kā arī veikta eksperta intervija un skolotāju un skolēnu anketēšana. Atslēgas vārdi: IKDIENAS RITUĀLS, ATBALSTOŠA MĀCĪBU VIDE, SĀKUMSKOLA, VADLĪNIJAS A DAILY RITUAL FOR PROVIDING A SUPPORTIVE LEARNING ENVIRONMENT IN PRIMARY SCHOOL. K.Pelece, head of the scientific supervisor Dr.pead. Ilze Sumane. Master`s thesis 95 pages, 6 figures, 2 tables, 77 literature&Web sources, 17 appendices. Latvian language. Daily ritual can become an essential part of primary school life, and to use a structured and meaningful ritual practice based on teacher-student collaboration, it is necessary to explore how daily ritual helps to create a supportive learning environment and develop guidelines for teachers to choose and successfully implement daily ritual. In the process of the action research, the study of situation was carried out, the development of guidelines for the selection and planning of rituals and descriptions of the implementation of rituals was made, the approbation of guidelines and daily rituals was done, and the evaluation of the obtained results was provided. During the research process, interviews with primary school and subject teachers were conducted as well as an expert interview and questionnaires of teachers and students were conducted. Key words: DAILY RITUAL, SUPPORTING LEARNING ENVIRONMENT, PRIMARY SCHOOL, GUIDELINES