Romantisko partneru kā auto pasažieru komentāri par auto vadītāja braukšanu, to saistība ar attiecību kvalitāti un riskantu auto vadīšanu.
Author
Melne, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Austers, Ivars
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas saistības pastāv starp romantisko partneru kā auto pasažieru komentāriem par auto vadītāja braukšanu, attiecību kvalitāti un riskantu auto vadīšanu. Pētījumā piedalījās 212 dalībnieki - 111 sievietes un 102 vīrieši. Pētījumā tika izmantotas divas aptaujas – Uztvertās attiecību kvalitātes komponentu aptauja (Perceived Relationship Quality Components) un Autovadītāju uzvedības aptauja (Driver Behavior Questionnaire). Kā arī tika izdalīti pieci komentāru veidi un respondents tika lūgts novērtēt to dzirdēšanas biežumu pēdējā pusgada laikā. Pētījumā tika novērotas statistiski nozīmīgas saistības starp romantiskā partnera kā auto pasažiera komentāriem un uztvertās attiecību kvalitātes komponentiem, kā arī starp romantiskā partnera kā auto pasažiera komentāriem un Autovadītāju uzvedības aptaujas skalām. Uztvertās attiecību kvalitātes komponenti statistiski nozīmīgi saistīti ar Autovadītāju uzvedības aptaujas skalām. The aim of the study was to find out the connection between comments of a romantic partner as a car passenger about driving, quality of the relationships and risky driving. There were 212 participants in this study - 111 women and 102 men. Two surveys were used in the study: Perceived Relationship Quality Components and Driver Behavior Questionnaire. Five types of comments from a partner as a car passenger were also identified and the respondent was asked to rate their frequency during the last six months. The study observed a statistically significant relationship between comments of a romantic partner as a car passenger and perceived relationship quality components, as well as between the comments of a romantic partner as a car passenger and the Driver Behavior Questionnaire’s scales. The components of perceived relationship quality are statistically significantly related to Driver Behavior Questionnaire’s scales.