Saglabātās vērtīgās grāmatas un gleznas Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijā
Autor
Musta, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba temats ir “Saglabātās vērtīgās grāmatas un gleznas Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijā”. Pētījuma galvenā problēma ir, ka nav saglabātas cilvēku atmiņas par laiku, kad daudzas grāmatas un gleznas nedrīkstēja atrasties un glabāties skolā. Pētījuma mērķis ir iegūt pēc iespējas precīzāku subjektīvās pieredzes jēgu un dzīves notikumu nozīmi, veidojot stāstu par saglabātajām vērtīgajām grāmatām un gleznām Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijā. Teorētisko bāzi veido Sociālā konstrukcionisma teorija un naratoloģija - naratīva jeb vēstījuma teorija. Rezultātā tapis pētījums, kurā atklājas informācija par vērtīgu grāmatu un gleznu saglabāšanu Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijā no 20. gs. sākuma līdz mūsdienām, kā arī iegūtas piecas vērtīgas mutvārdu vēstures intervijas. The subject of the master's thesis is “Valuable books and paintings preserved at Ernst Gluck`s Aluksne State Gymnasium”. The main problem of the study is that there are no stored memories of people about the time when many books and paintings could not be stored at the school premises. The aim of the study is to get the most accurate meaning of the subjective experience and the importance of life events by creating a story about the stored valuable books and paintings in Ernst Glick's State Gymnasium. The theoretical base consists of the theory of social constructionism and the theory of naratology, narcissistic or narrative. The study result reveals information on the preservation of valuable books and paintings in Ernst Glick's State Gymnasium from the early 20th century to the present, and acquires five valuable oral history interviews as well.