Vizuālā merčendaizinga loma mārketinga komunikācijā. "Ikea" gadījums
Author
Garoza, Megija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Vizuālā merčendaizinga loma mārketinga komunikācijā. "IKEA" gadījums”. Darba mērķis ir noskaidrot vizuālā merčendaizinga lomu mārketinga komunikācijā un IKEA klientu reakciju uz šo komunikācijas procesu. Darba teorētiskā daļa sastāv no nodaļām par mārketingu, mārketinga komunikāciju, komunikācijas kompleksu, merčendaizingu, vizuālo merčendaizingu. Pētījuma metodoloģija sastāvēs no kvalitatīvām metodēm, kas būs intervijas, kā arī no kvantitatīvām metodēm, kas būs klientu anketēšana. Kā arī darba izstrādes laikā tika veikts novērošanas pilopētījums IKEA veikalā. Darbā tiks secināts, ka IKEA ir ļoti spēcīga mārketinga klātbūtne patērētājam, un visiem veikala mainīgajiem ir pozitīva ietekme uz patērētāju. Ir skaidrs, ka IKEA vizuālam merčendaizingam piešķir ļoti lielu un pārdomātu lomu, lai spētu iedvesmot un pārsteigt apmeklētājus, prezentējot un komunicējot IKEA mājas iekārtojuma piedāvājumu ar spēcīgiem vizuāliem iespaidiem. Tomēr ir ieteicams attīstīt digitālās attiecības ar patērētāju. Otrs ieteikums ir par veikala izkārtojumu – iespēja izvēlēties iet garāku vai īsāku ceļu pircējiem, kuri zina, ko vēlas. Atslēgvārdi: vizuālais merčendaizings, mārketings, komunikācija, IKEA Bachelor's thesis title is “The role of visual merchandising in marketing communication. The case of Ikea.” The aim of the work is to find out the role of visual merchandising in marketing communication and the ability of IKEA customers to respond to this communication process. The theoretical part of the work consists of sections on marketing, marketing communication, communication complex, merchandising, visual merchandising. The research methodology will consist of qualitative methods, which will be interviews, as well as quantitative methods, which will be customer surveys. Also, during the elaboration of the work, an observation pilot study was carried out in the IKEA store. The work concludes that IKEA has a very strong marketing presence for the consumer, and all store variables have a positive impact on the consumer. It is clear that IKEA attaches a very important and thoughtful role to visual merchandising in order to be able to inspire and surprise visitors by presenting and communicating IKEA's home design offering with strong visual impressions. However, it is advisable to develop a digital relationship with the consumer. The second recommendation is for store layout - the option to go the longer or shorter route for shoppers who know what they want. Keywords: visual merchandising, marketing, communication, IKEA