Latvijas Nacionālā teātra aktieru sevis-prezentācija sociālajos tīklos
Author
Seržante, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnača, Līva
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Latvijas Nacionāla teātra aktieru sevis-prezentācija sociālajos tīklos” mērķis ir ar aptaujas palīdzību noskaidrot, kāda ir tās sabiedrības daļas, kas ir gan Latvijas Nacionālā teātra apmeklētāji, gan aktīvi sociālo tīklu vietņu izmantotāji, domas par Latvijas Nacionālā teātra aktieru sociālo tīklu izmantošanas paradumiem, ar satura analīzes palīdzību izanalizēt deviņu Latvijas Nacionāla teātra aktieru sociālā tīkla “Instagram” profilus, kā arī ar padziļinātas intervijas palīdzību noskaidrot no pašiem aktieriem, kā viņi skaidro savus paradumus, izmantojot sociālo tīklu “Instagram”. Darba teorētisko daļu sastāda nodaļas par: slavenības jēdzienu, aktiera darbu kā profesiju, teātri, simbolisko interakcionismu, sevis izrādīšanu, sociālajiem medijiem un sociālajiem tīkliem. Darba metodoloģiskā daļa sastāv no padziļinātām intervijām, aptaujas veikšanas ar interneta palīdzību un satura analīzēm. Darba pēdējā nodaļa ir četru padziļināto interviju analīze, deviņu aktieru sociālā tīkla “Instagram” profila satura analīze, interneta aptaujas analīzes, kā arī secinājumi. Darbā tika secināts, ka Latvijas Nacionālā teātra aktieri savas sociālā tīkla “Instagram” platformas izmanto gan lai, mijiedarbotos ar saviem sekotājiem un atbalstītājiem, gan, lai informētus sekotājus par jaunumiem, kas saistīti ar aktieru darbu Latvijas Nacionālajā teātri un ārpus tā. The aim of the self-presentation of the actors of the Latvian National Theatre on social media theses is to find out, with the help of a survey, the views of the society, who are both visitors to the Latvian National Theatre and active users of social media, about their use of social networks as well as thoughts on the habits of social media usage of Latvian National Theatre actors, with the help of content analysis to analyse the profiles of nine Latvian National Theatre actors on social media platform “Instagram”, as well as to find out from the actors themselves how they explain their habits using the social media platform “Instagram” with the help of an in-depth interview. The theoretical part of the work consists of chapters on: the concept of a celebrity, the actor's work as a profession, theatre, symbolic interactionism, self-expression on social media and social networks. The methodological part of the work consists of in-depth interviews, online surveys and content analysis. The last chapter of the theses is the analysis of four in-depth interviews, the analysis of the content of nine actors on their profiles on social media platform “Instagram”, the analysis of the Internet survey, as well as the conclusions. It was concluded that the actors of the Latvian National Theatre use their social media “Instagram” platforms both to interact with their followers and supporters as well as to inform the followers about the news related to the work of the actors in the Latvian National Theatre and other topics