Metaforas modes žurnālā "Vogue"
Author
Kravale, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Šis bakalaura darbs ir pētījums par metaforu lietojumu mēdiju diskursā modes žurnālā Vogue. Darba mērķis ir pierādīt, ka metaforas ir bieži sastopams mākslinieciskās izteiksmes līdzeklis, kas bagātina publicistisko rakstu valodu modes žurnālā Vogue un ir daļa no cilvēka pasaules uztveres kopumā. Pirmā darba daļa ir teorētisks pētījums par mēdiju diskursu modes kontekstā, funkcionālo valodas stilu un metaforām. Praktiskā darba daļa ir diskursa analīze par metaforu lietojumu modes žurnālā Vogue. Darbā apkopotā un izanalizētā informācija ļauj secināt, ka dažādu metaforu veidu lietojums publicistiskajā rakstu valodā parāda modes diskursu dažādos aspektus un rada specīgas atklāsmes. The present paper investigates the use of metaphors in media discourse, in particular their role in the fashion magazine Vogue. The purpose of the research paper is to prove that metaphors are frequent stylistic devices that are used to enrich the language of journalistic articles in the fashion magazine Vogue and are central to the way we think about the world. The theoretical research methods comprise the explanation of media discourse in the context of fashion, the theory of functional language styles and metaphors. The empirical part is based on the discourse analysis of metaphors in the fashion magazine Vogue. The information obtained allow us to conclude that different types of metaphors can create and show the language of fashion discourse in different ways, each producing strong revelations.