Reklāmas ietekme uz jaunās paaudzes patērētāju uzvedību Uzbekistānā
Author
Makhmadrajabov, Kamron
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir izpētīt patērētāju uztveri, attieksmi un atbildi uz tiešsaistes reklāmām Uzbekistānā. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika izstrādāta strukturēta anketa un ar izlases palīdzību tika apkopotas 200 respondentu no Uzbekistānas atbildes. Tika konstatēts, ka tiešsaistes reklāma ir noderīga respondenta atbilstoša lēmuma par pirkumu pieņemšanai, kā arī tiešsaistes reklāma pozitīvi ietekmē patērētāja pirkšanas tendences. Tika noskaidrots, ka reakciju uz tiešsaistes reklāmu spēcīgāk prognozē patērētāja attieksme nekā patērētāju uztvere par reklāmu tiešsaistē. Rezultāti liecina par to, ka uzņēmumiem, kas veicina produktu pārdošanu ar tiešsaistes reklāmām, ir jācenšas sasniegt potenciālie patērētāji tādos tiešsaistes sociālajos tīklos kā YouTube un Facebook, jo, tā kā minētos tīklus visvairāk izmanto patērētāji Uzbekistānā, tie ir vispiemērotākie tiešsaistes reklāmām. Tika ierosināts, ka uzņēmumiem ir jāveido izklaidējošāks un informatīvāks reklāmas saturs, lai patērētāju attieksme pret tiešsaistes reklāmu varētu attīstīties tālāk. Pētījumā konstatēts, ka tiešsaistes mārketingam ir būtiska ietekme uz gados jaunu klientu pirkšanas paradumiem un zīmola lojalitāti. Atslēgvārdi: Reklāma tiešsaistē, Patērētāju uzvedība, Sociālie mediji, Uzbekistāna, Attieksme, Reakcija uz tiešsaistes reklāmu. The present study aims to examine consumer's perceptions, attitude, and response to online advertising in Uzbekistan. In order to achieve the aforementioned goal of the study, the present study developed a structured questionnaire and data were collected from 200 respondents from Uzbekistan with the help of convenience sampling. It was found that online advertising is useful in taking an appropriate purchase decision by respondents; and online advertising also motivates consumer’s buying tendencies. It was established that consumer's attitude is a stronger predictor of consumer's response to online advertising than for consumers' perceptions of online advertising. Findings suggested that companies marketing products through online-advertising need to target potential consumers through YouTube and Facebook because these two social media channels were the most preferred channels for viewing online-advertising by consumers in Uzbekistan. It was suggested that companies need to develop content of the advertising more entertaining and informative so that consumers’ attitude towards online advertising may be developed further. The study found that online marketing has a significant impact on the purchase intent and brand loyalty of young customers. Keywords: Online advertising, Consumer behavior, Social media, Uzbekistan, Attitude, Response to online advertising.