Atmosfēras piesārņojuma dozimetriskais novērtējums
Autor
Kurzemniece, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Šteinberga, Iveta
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba “Atmosfēras piesārņojuma dozimetriskais novērtējums” ir apkopota zinātniskā literatūra par atmosfēras piesārņojumu pilsētvidē, tā ietekmi uz cilvēku veselību, meteoroloģisko parametru ietekmi uz gaisa kvalitāti, maršruta izvēles nozīmi, lai mazinātu uzņemto gaisa piesārņojuma daudzumu. Darba praktiskajā daļā veikti mērījumi piesārņotājiem PM2.5, PM10, PM1 un gaistošajiem organiskajiem savienojumiem laika periodā no 03.10.2021. līdz 14.04.2022. dažādās nedēļas dienās un ekspozīcijas laikos. Mērījumi veikti, izmantojot personificētu gaisa piesārņojuma mērītāju dozimetru. Iegūtie piesārņojošo vielu koncentrāciju mērījumi analizēti, izmantojot korelāciju analīzi un dispersijas analīzi ANOVA, vērtēta arī meteoroloģisko parametru ietekme uz atmosfēras piesārņojuma līmeni. Analīzē būtiska uzmanība pievērsta ekspozīcijas laikam un transporta satiksmes intensitātei uz cieto daļiņu piesārņojumu dažādos pārvietošanās maršrutos. The bachelor’s thesis “Dosimetric assessment of atmospheric pollution summarizes scientific literature about atmospheric pollution in urban environment, effects un health, the importance of selecting a route to reduce exposure to air pollution and meteorological parameters effect on air quality. In the practical part of the work measurements of pollutants PM2,5, PM10, PM1 and volatile organic compounds were performed from 03.10.2022. until 14.04.2022. on different days of the week and exposure times. Measurments were performed by using a personalized air pollution meter dosimeter. The obtained measurements of pollutant concentrations were analyzed using correlation analysis and analysis of variance ANOVA, and the influence of meteorological parameters on the level of atmospheric pollution was also assessed. The analysis pays significant attention to the time of exposure and the intensity of transport traffic to particulate matter pollution in different routes.