Aizputes pilsētas jauniešu migrācijas nodomi: sabiedrības zinātnes pieeja
Author
Bīmanis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Apsīte-Beriņa, Elīna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Aizputes pilsētas jauniešu migrācijas nodomi: sabiedrības zinātnes pieeja” mērķis ir izvērtēt Aizputes vidusskolas vecāko klašu jauniešu migrācijas nodomus pēc skolas absolvēšanas un salīdzināt ar jauniešiem, kuri jau ir iesaistījušies migrācijas procesā. Darbā ir snsiegts Aizputes pilsētas raksturojums, iedzīvotāju skaita izmaiņas un migrācijas procesu skaidrojums. Bakalaura darba pētījumā izmantotie dati ir iegūti izmantojot sabiedrības zinātnes pieeju, proti, ar elektroniskas anketas palīdzību, ko aizpildījuši Aizputes vidusskolas vecāko klašu skolēni un jaunieši, kas jau ir ieguvuši migrācijas pieredzi. Pirms anketas aizpildīšanas Aizputes vidusskolas audzēkņi piedalījās izglītojošā lekcijā. Pētījuma rezultāti atklāj Aizputes jauniešu nākotnes migrācijas nodomus, iepriekšējo ārvalstu migrācijas pieredzi, Aizputes dzīvesvietas pievilcību un kopējo dzīves vērtējumu. Rezultāti parāda, ka abu respondentu grupu viedokļi spēj gan atšķirties, gan būt līdzīgi. Jaunieši ar migrācijas pieredzi atšķirībā no vidusskolniekiem, spēj vairāk novērtēt to, ko dod Aizputes pilsēta. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā un sastāv no ievada, teorētiskās un praktiskās daļas. Darbs satur 23 attēlus, 3 tabulas un 43 atsauces uz literatūras avotiem. The aim of the Bachelor’s thesis “Migration intentions of Aizputes city youth: citizen science approach” is to assess the migration intentions of young people in the senior classes of Aizputes High School after graduating and to compare them with young people who already engaged in the migration process. The work describes the nature of Aizputes city, population changes and migration processes. The data used in the bachelor's work study has been obtained from a citizen science approach with an electronic questionnaire, completed by students in the senior classes of Aizpute High School and young people who have already acquired migration experience. Prior to completing the questionnaire, students from Aizputes High School participated in an educational lecture. The results of the study reveal the future migration intentions of the Aizputes young people, previous foreign migration experience, the attraction of the place of residence and the overall assessment of their lives. The results show that the opinions of both groups of respondents can both differ and be similar. Young people with migration experience, unlike high school students, are more able to appreciate what the city of Aizpute has to offer. The bachelor's work is written in Latvian language and the work consists of introduction, theory and practical parts. Work contains 23 images, 3 charts and 43 references to literature sources.