Dzelzceļa radītā trokšņa novērtējums Rīgā, Krievu salas apkārtnē: instrumentālie mērījumi un modelēšana
Author
Freijs, Mikus
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Šteinberga, Iveta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Pieaugot dažādu transporta īpatsvaram uz auto un sliežu ceļiem, transporta radītā trokšņa piesārņojuma problemātika ir kļuvusi ar vien aktuālāka. Dzelzceļa transports ir viens no būtiskākajiem transporta radītā trokšņa piesārņojuma avotiem, ņemot vērā tā relatīvi augsto izplatību un radītā trokšņa raksturu. Maģistra darba ietvaros ir novērtēts dzelzceļā transporta radītā trokšņa piesārņojuma veicot instrumentālos mērījumus trokšņa avotā un dzīvojamajās zonās un modelējot tā izplatību apkārtējā vidē, izmantojot inženiertehnisko aprēķinu metodi, Rīgā, Krievu salā un tai pieguļošajās teritorijā. Novērtējums veikts metodikā noteiktajiem standarta un normatīvajā regulējumā Rīgai noteiktajiem vidējiem meteoroloģiskajiem apstākļiem vasaras un ziemas sezonām. Iegūtie rezultāti tika salīdzināti noteiktajiem vides trokšņa robežlielumiem Latvijā. With the growing share of different modes of transport on the roads and tracks, the problem of noise pollution caused by transport has become more and more important. Rail transport is one of the main sources of pollution from transport, given its relatively high prevalence and the nature of its noise. Within the framework of the master thesis, the assessment of noise pollution caused by railway transport was performed by instrumental measurements in the noise source and residential areas and modeling its propagation in the environment, using the engineering calculation method, in Riga, Krievu sala neighbourhood and its surroundings. The assessment was performed for the standard weather condition and average weather conditions, specified in regulatory framework, for Riga, in the summer and winter seasons The obtained results were compared with specified environmental noise limit values in Latvia.