Show simple item record

dc.contributor.advisorKalvāne, Gunta
dc.contributor.authorGedroviča, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
dc.date.accessioned2022-06-28T01:02:26Z
dc.date.available2022-06-28T01:02:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89628
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59443
dc.description.abstractPētījumā ir aprobēts lauka pētījumos balstīts projekta darbs “Urbānās kultūrainavas” vidusskolā ģeogrāfijā, analizējot tā ietekmi uz skolēnu mācību snieguma uzlabošanu un telpiskas domāšanas attīstību. Dati tika apkopoti no 60 vidusskolas skolēnu iesniegtajām aptaujas anketām, kuri 2022. gadā piedalījās ģeogrāfijas mācību priekšmeta pētnieciskajā darbā “Urbānās kultūrainavas” Jelgavā. Izmantojot jauktu metožu pētījumu paradigmu, tika pētīti dalībnieku viedokļi par pilsētas attīstības iespējām, apkopojot gan kvalitatīvos, gan kvantitatīvos datus. Kvalitatīvie dati tika savākti pirms un pēc aptaujām, savukārt kvantitatīvie dati tika iegūti no skolēnu pētniecisko darbu izstrādāto projektu rezultātu analīzes. Skolēni ar projekta darba palīdzību apguva praktiskas iemaņas pilsētvides (urban) ģeogrāfijā, izvirzot hipotēzi, ievācot lauka datus par kultūras elementiem, apstrādājot datus ĢIS programmatūrā, sadarbojoties grupās, paaugstina savu izpratni par urbanizācijas attīstības norisēm. Secinājumi, gan kvalitatīvo, gan kvantitatīvo datu apstrādē bija līdzīgi. Dalībniekiem jau pirms pētījuma bija pozitīva uztvere par pilsētas attīstības iespējām. Aptaujātie ģeogrāfijas skolotāji norāda, ka projekta darba metodes izmantošana ir iespējama skolās, bet nelielo stundu skaita dēļ nedēļas laikā šis process kļūst grūti organizējams. Projektu darbus ģeogrāfijas skolotāji organizē 1-2- reizes semestrī. Projektu metode apvienojumā ar lauka pētījumiem mācību procesā pozitīvi ietekmē skolēnu uztveri, dod iespēju iegūt jaunas zināšanas, ko var pielietot ikdienas dzīvē.
dc.description.abstractThe study validates the field-based project work "Urban Cultural Landscapes" in high school geography, analysing its impact on improving students' learning performance and the development of spatial thinking. Data were collected from questionnaires submitted by 60 high school students, who participated in the research project "Urban Cultural landscapes" in the subject of geography in Jelgava in 2022. Using a mixed-methods research paradigm, participants' opinions on urban development opportunities were explored by collecting both qualitative and quantitative data. Qualitative data were obtained before and after the surveys, while quantitative data were gathered from the analysis of the results of the students' research projects. Through the project work, the participants acquired practical skills in urban geography by hypothesizing, collecting field data on cultural elements, processing information on GIS software, collaborating in groups, and increasing their understanding of urbanization developments. The conclusions were similar to both qualitative and quantitative treatment of data research. The students already had a positive perception of urban development opportunities prior to the study. The main findings of geography teachers’ interviews indicated that the project work method was feasible in schools, but the small number of lessons per week made the process difficult to organise. Geography teachers arrange project work 1-2 times a term. The project method combined with the field research has a positive impact on students' perception of the learning process and enables them to acquire new knowledge that can be applied in everyday life.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectlauku darbs
dc.subjectāra nodarbība
dc.subjectprojektu darba metode skolā
dc.subjectpilsētas attīstība
dc.subjecturbanizācija
dc.titleLauka pētījumos balstīts projekta darbs temata “Urbānā kultūrainava” apguvei vidusskolā ģeogrāfijā
dc.title.alternativeUsing the fieldwork and research-based project method in geography' topic “Urban cultural landscape” in secondary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record