Zīmola stāsta analīze: lingvistiskā pieeja
Author
Briedis, Gustavs
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Roziņa, Gunta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir definēt galvenās tēmas un metodes, kas izmantotas, veidojot Apple zīmolam piederošo produktu un funkciju nosaukumus, kā arī partneru izmantotos nosaukumus, uz kuriem Apple atsaucas, lai pilnveidotu sava zīmola stāstu. Pētījuma gaitā tika analizētas izvēlētas Apple oficiālās reklāmas, analizējot, kā reklāmās minēto zīmolu nosaukumu nozīme atklājas semiotiski, pragmatiski, semantiski un kā šī nozīme palīdz pilnveidot Apple zīmola stāstu. Pēc darba rezultātiem var secināt, ka Apple zīmols izmanto vārdus no cilvēka ķermeņa semantiskā lauka, lai ierīces iespējas un produkti iegūtu personiskāku nokrāsu. Daudzi Apple zīmola nosaukumi ir saistīti ar bibliskiem motīviem, ko uzņēmums izmanto savā labā. Partneru zīmolu nosaukumu izmantošana palīdz attēlot uzņēmumu kā tādu, kas tiecas pēc radošuma un cilvēces attīstības, savukārt pašu Apple zīmolu nosaukumos bieži tiek uzsvērta cilvēcisko attiecibu nozīme, personības attīstība caur radošiem centieniem. Apple uzsver indivīda nozīmīgumu. Zīmols iedrošina tā sekotājus būt radošiem, atvērti domājošiem un sasniegt savu potenciālu, tiecoties pēc savu mērķu sasniegšanas un nebaidoties apstrīdēt vairākuma viedokli, vienlaikus neizmirstot par veselīgu attiecību uzturēšanu. Var secināt, ka lielā uzmanība, kas pievērsta klientu personīgajām pasaulēm, ierīču funkcijām, nevis tehniskajiem aspektiem, un klienta radošumam, ir galvenie aspekti, kas raksturo Apple zīmola stāstu un tas kalpo par iemeslu tam, ka šis zīmols ir tik iecienīts. The paper aims to define the key themes and methods applied when crafting the brand names owned by Apple brand, and also partnering brand names that Apple refers to in order to enhance their brand story. During the research, the selected Apple official advertisements were analysed in terms of how the meaning of the brand names mentioned in the advertisements is revealed semiotically, pragmatically, and semantically and how the uncovered meaning helps in building the Apple brand story The results of the paper highlight that the Apple brand uses words from the semantic field of the human body to make their features and products acquire a more personal note Many of the Apple brand names have a connection with biblical motives, which the company uses to its advantage. The use of partnering brand names helps in presenting the company as one that strives for creativity, and advancement of humankind, while the company's own brand names often highlight the importance of human connection and the development of one’s personality through creative endeavours. The importance of the individual is what Apple.inc emphasises. The brand encourages its followers to be creative, open-minded and aspire to reach one's potential by believing in oneself and not being afraid to challenge the majority's opinion while also not forgetting to maintain healthy relationships. It can be concluded that the large focus on the personal worlds of its customers, on the function rather than the technical aspects of the device and on the creativity of the customer are the key aspects that characterise the Apple brand story and is the reason why this brand is so loved.