SPECIĀLO NOZARU ANGĻU VALODAS APGUVĒJU PRAGMATISKĀS KOMPETENCES PILNVEIDE TIEŠSAISTES VALODAS KURSA IETVAROS
Author
Aleksandraviča, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Pragmatiskā kompetence ir būtiska mutiskās un rakstveida saziņas sastāvdaļa speciālo nozaru angļu valodā. Tādēļ šī darba mērķis bija izpētīt speciālo nozaru angļu valodas apguvēju pragmatiskās kompetences pilnveidi darba autores piedāvātā kursa modeļa ietvaros, kas balstījās uz runas aktu paradigmu. Lai pierādītu pragmatiskās kompetences pilnveides paņēmienu un līdzekļu lietderību tiešsaistes vidē, tika veikta piecu individuālu speciālo nozaru angļu valodas apguvēju kvalitatīva gadījuma izpēte, izmantojot tādus izpētes instrumentus kā datorizētus pragmatiskās kompetences testus pirms un pēc kursu apguves. Izstrādātā valodas funkcijās balstītā valodas mācību programma, kursa plāns un izmantotā mācīšanās iedziļinoties pieeja izrādījās lietderīgi visu speciālo nozaru angļu valodas apguvēju pragmatiskās kompetences pilnveidē. Līdz ar to, var secināt, ka izstrādātais kursa modelis var tikt izmantots kā efektīvs līdzeklis speciālo nozaru pragmatiskā valodas lietojuma mācīšanā, kā arī mijiedarbībai speciālo nozaru angļu valodas apguves ietvaros tiešsaistes vidē. Pragmatic competence proves to be an essential component of spoken and written communication in English for Specific Purposes (ESP). Therefore, this study aimed to explore the enhancement of ESP learners’ pragmatic competence through a proposed model of a pragmatics-focused course design which made use of the speech act paradigm. A qualitative case study, including such research instruments as a web-based pre-test and post-test on pragmatic competence, was employed to prove the usefulness of the ways and means of pragmatic competence enhancement of five individual ESP learners in the online environment. The offered model of the designed functional syllabus, the instructional course design as well as the employed discovery-learning approach proved to be useful in the enhancement of pragmatic competence of all the target ESP learners. Thus, it can be concluded that the designed model can be employed as an effective means of delivering field-specific pragmatic language input as well as for interacting during ESP acquisition in the online environment.