Korejiešu kultūras īpatnību un simbolu recepcija Rietumos: Dienvidkorejas spēlfilmas "Oldboy" un "Parazīts”
Autor
Šaronova, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kļaviņš, Kaspars
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbā “Korejiešu kultūras īpatnību un simbolu recepcija Rietumos: Dienvidkorejas spēlfilmas “Oldboy” un “Parazīts”” tiek apskatīta Dienvidkorejiešu spēlfilmu uztvere Rietumu kritiķu un skatītāju starpā. Pētījuma mērķis ir noskaidrot kādas korejiešu kultūras īpatnības rada neizpratni vai nepatiku Rietumu skatītājiem, analizējot spēlfilmas “Oldboy” un “Parazīts”. Maģistra darba autors izpēta korejiešu kinematogrāfijas vēsturi līdz tās globalizācijai, lai saprastu, kādas grūtības pastāvēja korejiešu filmu asimilācijai ārzemēs un kādas metodes veicināja tās izplatīšanos. Darba autors izpēta arī korejiešu filmām raksturīgas īpašības, kā arī analizē Rietumu kinokritiķu un filmu skatītāju recenzijas uz autora izvēlētajām filmām. Maģistra darba tēma aplūko korejiešu kultūras īpatnības un simbolus, kas apgrūtina Rietumu skatītāju korejiešu filmu uztveri un vēsturiskos apstākļus, kas ir šo īpatnību pamatā. Maģistra darbā ir trīs daļas: 1. Korejiešu kino attīstība, žanru plurālisms un kultūras konceptu īpatnības, kurā tiek izpētīta korejiešu kino globalizācija, raksturīgākie žanri un nozīmīgi kultūras koncepti; 2. Filmas “Oldboy” kultūras elementu un tēlu recepcija, kurā tiek analizēts, kā Rietumu auditorijas starpā tiek uztverti šīs filmas raksturīgāki elementi; 3. Filmas “Parazīts” kultūras elementu un simbolu recepcija, kurā tiek analizēts, kā Rietumu auditorijas starpā tiek uztverti šīs filmas simboli. Maģistra darba noslēgumā ir secināts, ka korejiešu kinematogrāfija ir kļuvusi populāra Rietumos un skatītājiem ir vēlme skatīties Korejas kino. Bet vidusmēra korejiešu filmu skatītājam nav dziļu Korejas vēstures un kultūras zināšanu, kas veicina specifisku kultūras elementu pārprašanu. Turklāt, grūtības sagādā arī valodas īpatnības un atsevišķos gadījumos tulkojums. Master’s Thesis“Reception of Korean cultural features and symbols in the West: case of South Korean films “Oldboy” and “Parasite” examines the reception of South Korean feature films among Western film critics and viewers to indicate what cultural features of Korean culture cause confusion or dislike among Western viewers, by analyzing the feature films “Oldboy” and “Parasite”. The author of the master’s thesis studies the history of Korean cinema before its globalization in order to understand the difficulties of assimilating Korean cinema abroad and the methods used to promote it. The author also studies the main characteristics of Korean films, as well as analyses the reviews of Western film critics and viewers on films selected by the author. The topic of the master’s thesis studies cultural features of Korean culture and symbols, which make it difficult for Western viewers to understand Korean films, and the historical conditions that underlie these features. The master’s thesis consists of three chapters: 1. The development of Korean cinema, the pluralism of genres and the features of cultural concepts, in which the globalization of Korean cinema, the most characteristic genres and important cultural concepts are studied; 2. Reception of the cultural elements and characters of the film “Oldboy”, in which reception of the movie among Western viewers are analyzed; 3. Reception of the cultural elements and symbols of the film “Parasite”, in which reception of the movie among Western viewers are analyzed. The conclusion of the master’s thesis states that Korean cinema has become popular in the West and that viewers have a desire to watch Korean cinema. But the average Korean film viewer does not have a deep knowledge of Korean history and culture, that causes a misunderstanding of specific cultural elements. In addition, language and, in some cases, translation also causes difficulties.