Semantisko lauku analīze ziņu rakstos par jaunuzņēmumiem
Author
Druviņa, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Semantiskie lauki ir semantiski savienotu vārdu kopa, kas ir saistīti nozīmē. Šī pētījuma mērķis ir analizēt semantiskos laukus ziņu rakstos par jaunuzņēmumiem. Tāpēc šis pētījums ir sadalīts piecās galvenajās nodaļās, lai skatītu teorētisko ietvaru un veiktu empīrisku pētījumu. Pētījumā tiek izmantota satura analīze, lai aprakstītu un analizētu ziņu rakstus par jaunuzņēmumiem, kas ir saistīts ar komponentu analīzes koncepciju. Pēc tam semantiskās attiecības semantiskajos laukos tiek analizētas. Empīriskā pētījuma rezultāti liecina, ka korpusā tika identificēti dažādi semantiskie lauki. Vārds ar vienu nozīmi var veidot dažādus semantiskos laukus ar atšķirīgiem vārdiem un vārdi semantiskajā laukā var pārklāties. Semantic fields are a set of semantically connected words that are related in meaning. The purpose of this research is to analyse semantic fields in news articles on start-ups. Therefore, this research is divided into five main chapters to overview the theoretical framework and conduct empirical research. In the research, content analysis is used to describe and analyse the news articles on start-ups that is connected through the concept of the componential analysis. After that, semantic relations in semantic fields are analysed. The results of empirical research show that that various semantic fields were identified in the corpus. A word with just one meaning could form different semantic fields with different words and words in the semantic field can overlap. Key words: language systems, semantics, semantic field, semantic relations, hyponymy, synonymy, antonymy