Latvijas Republikas prezidenta Valda Zatlera tēls dienas presē "Latvijas Avīze", "Diena", "Neatkarīgā Rīta Avīze", "Čas" un "Vesti Segodnja" (2007. gada jūnijs - 2010. gada marts)
Автор
Leitāne, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir „Latvijas Republikas prezidenta Valda Zatlera tēls dienas presē „Latvijas Avīze”, „Diena”, „Neatkarīgā Rīta Avīze”, „Čas” un „Vesti Segodnja” (2007. gada jūnijs – 2010. gada marts), par galveno teorētisko bāzi izmantojot Klausa Mertena tēla veidošanās teoriju. Mūsdienu informācijas sabiedrībā masu mediji spēlē galveno lomu priekšstatu veidošanās procesā par notikumiem, vietām un cilvēkiem, tomēr ne vienmēr šo priekšstatu veidošana balstās uz patiesiem notikumiem. Bieži vien aktuālā īstenība sastāv no mediju radītās īstenības + reālās īstenības. Līdzīgi tiek veidoti arī tēli, kuri sastāv no priekšstatu sistēmām.
Teorētiskajā daļā tiek apskatīta tēlu veidošanās teorija, tēla uztvere un struktūra, īstenības konstruēšana, kā arī – politiskais tēls un politiskās sabiedriskās attiecības. Metodoloģijā tiek aprakstīta Č. Osguda semantiskais diferenciālis, kurš tiks izmantots, analizējot „Latvijas Avīze”, „Diena”, „Neatkarīgā Rīta Avīze”, „Čas” un „Vesti Segodnja” publikācijas par Valdi Zatleru. Mērķis – noskaidrot, kāds ir Valsts prezidenta tēls medijos, salīdzināt atšķirības tēla konstruēšanā dažādos laikrakstos.
Atslēgas vārdi: tēls, prese, politika The topic of the bachelor paper is „The image of prezident of Latvia in the day’s newspapers „Latvijas Avīze”, „Diena”, „Neatkarīgā Rīta Avīze”, „Čas” and „Vesti Segodnja” (2007. June – 2010. Marth)”, as main theoretical base using the Klaus Marten image appear theory. In public of modern information mass psychics in a game in an appear of presentations of the main catches process for events, placed and men, however not always form of this concept leans on facts. Often the actual reality is from the reality created by psychics + the real realities. Images, which are from the systems of concept, are alike formed also.
In theoretical part is examined the theory of creation of image, image’s perception and structure, reality constructing, as also – the political image and political public relations. In methodology described The Osguda semantic differential, which will be used, analysing „Latvijas Avīze”, „Diena”, „Neatkarīgā Rīta Avīze”, „Čas” and „Vesti Segodnja” publications for V. Zatler. Purpose – to find out, what appearance of State president in psychics, to compare in the difference image constructing in various newspapers.
Kaywords: image, press, politic