Proporcionālās spriešanas attīstīšana pamatskolas matemātikas kursā
Autor
Linde, Arta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījums balstīts uz nepieciešamību mērķtiecīgi attīstīt skolēnu proporcionālo spriešanu kā domāšanas stratēģiju, lai uzlabotu izpratni par matemātikas mācību saturu, sniedzot ieteikumus pedagogiem, kā virzīt mācīšanos, lai katrs skolēns pilnveidotu savas spriešanas prasmes. Pētījuma mērķis ir analizēt proporcionālās spriešanas attīstības pēctecību matemātikas mācību programmā 5. – 9. klasei un aprobēt mācību materiālus proporcionālās spriešanas mērķtiecīgai attīstīšanai 6. klasē, sniedzot metodiskos ieteikumus skolēnu domāšanas stratēģiju pilnveidei. Šī pētījuma rezultātā ir apkopoti temati un aktivitātes no matemātikas mācību programmas, lai plānotu ilgtermiņa proporcionālās spriešanas attīstīšanu pamatskolā, un izveidots mācīšanās cikls proporcionālās spriešanas pilnveidei. Atslēgas vārdi: proporcionālā spriešana, proporcionalitāte, mācīšanās cikls, domāšanas stratēģija, matemātikas programmas paraugs Skola 2030. The research is based on the need to purposefully develop students' proportional reasoning as a thinking strategy to improve their understanding of the content of mathematics. The research includes advice to educators on how to guide learning so that each student develops their reasoning skills. The aim of the research is to analyse the succession of the development of proportional reasoning in the mathematics curriculum for grades 5 - 9 and to approbate teaching materials for the purposeful development of proportional reasoning in grade 6. As a result of this research, topics and activities from the mathematics curriculum have been compiled for a long-term proportional reasoning improvement and learning cycle have been created. Key words: proportional reasoning, proportionality, learning cycle, thinking strategy, project Skola 2030.