Lietotāju uztveres uzlabojumi saskarnēs atkarībā no to elementu izkārtojuma
Autor
Kārkliņš, Lauris
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba tēma “Lietotāju uztveres uzlabojumi saskarnēs atkarībā no to elementu izkārtojuma”. 2022. gadā, pēc statistikas datiem, saskarnes var palielināt tīmekļvietnes reklāmieguvuma līmeni par 200%, bet saskarnes dizains līdz pat 400% [71], tādējādi lietotāju saskarnes uztvere ir svarīga pētījuma tēma. Maģistra darba mērķis ir izpētīt un izanalizēt, kurās saskarnēs elementu izkārtojums uzlabo lietotāju uztveri. Pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka lietotājam visvieglāk informāciju ir uztvert saskarnē Nr.1, savukārt visgrūtāk lietotājam informāciju uztvert ir saskarnē Nr.6, atkarībā no elementu izvietojuma, dizaina un skaita. Maģistra darbā izklāstīts 63 lappusēs, iekļauti 20 attēli, 7 tabulas, 80 izmantotie literatūras avoti, 13 pielikumi. The topic of the master's thesis is “Improvements of user perception in interfaces depending on the layout of their elements”. In 2022, according to statistics, interfaces can increase the advertising revenue of a website by 200% and interface design by up to 400% [71], making the perception of the user interface an important research topic. The aim of the master's thesis is to study and analyze in which interfaces the arrangement of elements improves the perception of users. As a result of the research, it was found out that the easiest way for the user to perceive information is in interface No. 1, while the most difficult for the user to perceive information is in interface No. 6, depending on the location, design and number of elements. The master's thesis is presented in 63 pages, includes 20 figures, 7 tables, 80 used literature sources, 13 appendices.