Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģis
dc.contributor.authorKoroļkova, Ieva Rebeka
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
dc.date.accessioned2022-06-30T01:02:07Z
dc.date.available2022-06-30T01:02:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89106
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60009
dc.description.abstractDarba teorētiskajā daļā tiek apskatīta krāsu uztvere un preference, tās saikne ar emocijām, izglītību, piederības sajūtu, un krāsu pielietošanas principi saskarnes dizainā. Autore fokusējās uz studiju virzienu kā iespējamu krāsu preferenci ietekmējošo faktoru. Darba ietvaros tika veikts kvazi-eksperimentāls pētījums, kurā tika izmantota aptauja kā datu ievākšanas metode par desmit dažādu krāsu preferenču un astoņu emociju skalu vērtējumiem. Vērtējumu analīze tika veikta, izmantojot lineārās regresijas modeļus. Autore novēroja statistiski būtiskas atšķirības starp dažu studiju virzienu vērtējumiem. Šādi novērojumi liecina par saiknes iespējamību starp studiju virzienu, krāsu preferenci un atbilstošo krāsu uztveri izglītības saskarēs. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, autore izveidoja rīka prototipu, kas nosaka krāsu izglītības sistēmas saskarnes dizainam, balstoties uz lietotāja ievadītajiem datiem – mērķauditorijas dzimumu, fakultāti, vidējo vecumu un krāsu emociju skalu vērtējumiem.
dc.description.abstractThe theoretical part of this paper looks at colour perception and preference, its relationship to emotions, education, belonging, and principles of using colour in user interface design. The author focuses on the field of study as a possible impacting factor of colour preference. In this paper, the author conducted quasi-experimental research, using a survey as the data collection method. The survey collected data about the preference of ten colours, and assessments of eight emotion scales. The analysis was done with linear regression models. The author observed statistically significant differences in these assessments between some of the study fields. These observations show a possible relationship between the field of study, colour preference, and colour perception in educational interfaces. From the results of this research, the author programmed a prototype of a tool that shows the colour for an educational interface design, based on user input data – target audience gender, faculty, average age, and colour emotion scale values.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDatorzinātne
dc.subjectkrāsu preference
dc.subjectizglītības sistēmas saskarne
dc.subjectlineārā regresija
dc.subjectstudiju virziens
dc.subjectkrāsu emocijas
dc.titleSaistība starp studiju virzieniem un krāsu preferenču vērtējumiem izglītības jomas saskarnēs
dc.title.alternativeThe relationship between study fields and colour preference ratings in educational interfaces
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record