Ceļu digitālās reklāmas radītā apgaismojuma novērtēšanas metodes analīze
Author
Žemaite, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Gunta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 41 lapaspusēm, satur 24 attēlus, 9 tabulas un 34 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis bija noteikt teorētisko diskomforta žilbšanu, pielietojot dažādas ceļu reklāmas radītā apgaismojuma novērtēšanas pieejas. Tika veikta 13 digitālo ceļa reklāmu baltās krāsas spožuma mērījumi izmantojot Konica Minolta LS-150 fotometru, un radītā apgaismojuma mērījum baltajai krāsai, izmantojot Konica Minolta T-10 luksometru. Tika noskaidrots, ka G. Krūmiņas izveidotās apgaismojuma novērtēšanas metodes iegūtajiem rezultātiem baltajai krāsai ir cieša korelācija ar standarta spožuma mērījumiem baltajai krāsai ar fotometru, tātad šī metode ir pietiekoši precīza un var būt pielietojama kontroles mērījumu veikšanai neizmantojot fotometru. The Master’s thesis is written in Latvian and contains 41 pages, 24 figures, 9 tables, and 34 references. The aim of thesis was to determine the theoretical discomfort glare using different approaches for evaluating road advertisements lighting. We measured white colour luminance of thirteen road advertisements using a Konica Minolta LS-150 photometer and the illuminance of whiter colour on the billboard using Konica Minolta T-10 lux meter. It was found that the results of the illuminance evaluation method developed by G. Krūmiņa are closely correlated with the standard luminance measurements for white colour with a photometer, so this method is accurate enough and can be used to perform control measurements without using a photometer.