Laikmeta atspoguļojums un pastišs Toma Forda filmā „A Single man”, Teita Teilora filmā „The Help” un Džoela Koena & Ītana Koela filmā „A Serious Man”
Автор
Zēmele, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šī darba tēma ir – „Laikmeta atspoguļojums un pastišs Toma Forda filmā „A Single man”, Teita Teilora filmā „The Help” un Džoela Koena & Ītana Koela filmā „A Serious Man””. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, cik precīzi tiek atveidota 60. gadu noskaņa un ar kāda veida paņēmieniem tas tiek atveidots tā, lai attēloto laikmetu varētu dēvēt par pastišu. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek aplūkots pastiša izmantojums mākslā un naratīva nozīme filmās, kā arī 60. gadu svarīgākie notikumi un izteiktākās iezīmes. Tiek aprakstīts, kas ir semiotiskā analīze, ar kuras palīdzību tiek analizētas darbam izvēlētās filmas. Tiek izklāstīts, kas ir daļēji strukturētās intervijas un kāds ir to pielietojums šajā darbā. Darba empīriskajā daļā ir veiktas filmu semiotiskās analīzes, kas ļauj iepazīties ar analizētajām filmām un interviju kopsavilkumiem. Darba noslēgumā var iepazīties ar secinājumiem, kuros parādīts, kā jāatveido laikmets, lai to varētu uzskatīt par pastišu, kā arī to, cik precīzi laikmeta iezīmes tiek atspoguļotas šī bakalaura darba izvēlētajās filmās. The theme of this work is – „Reflection of era and pastiche in the Tom Ford's movie "A Single Man", Tate Taylor's movie "The Help" and Joel Coen's & Ethan Coen's movie "A Serious Man"”. The goal of this work is to determine how accurately the mood of the 60ies is displayed and what kind of techniques are used used the depicted era to be called pastiche.The work consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part overviews the use of pastiche in art and the narrative role in movies, as well as the most important events and typical features of 60ties. The semiotic analysis is described, which is used analyzing the selected movies for this work. The nature of semi-structured interviews and how they are used in this work is outlined, too.The semiotic analysis of the movies is carried out in the empirical part of the work. This part also covers the summaries of semiotic analysis and interviews. The final stage of the work provides conclusions how to reconstruct the era in order it could be considered as pastiche. As well as, this part explains how precisely the signs of the era are reflected in the movies which are described in this work.