Publisko bibliotēku pakalpojumu lietderība: nelietotāju viedoklis
Автор
Stīpniece, Grieta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Cīrule, Sandra
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “Publisko bibliotēku pakalpojumu lietderība: nelietotāju viedoklis” mērķis ir noskaidrot publisko bibliotēku nelietotāju viedokli par bibliotēku piedāvātajiem pakalpojumiem, uzzināt galvenos publiskās bibliotēkas neapmeklēšanas iemeslus un apkopot iespējamos motivācijas celšanas faktorus, kas veicinātu publiskās bibliotēkas nelietotājiem apmeklēt bibliotēkas un izmantot to pakalpojumus. Papildus noskaidrot publisko bibliotēku veiktās piesaistes aktivitātes un pasākumus. Pētījumā izmantotas kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības metodes. Interviju rezultāti ļaus noskaidrot publisko bibliotēku izmantotās metodes publisko bibliotēku nelietotāju piesaistīšanā. Bibliotēku nelietotāju anketēšana ļaus noskaidrot iemeslus, kādēļ netiek apmeklēta bibliotēka, bibliotēku piedāvāto pakalpojumu lietderību un motivāciju veicinošus faktorus – publisko bibliotēku nelietotājus apmeklēt bibliotēkas. Pētījumā iegūtie dati ļauj secināt, kādas metodes un uzlabojumu būtu jāveic publiskajām bibliotēkām, lai piesaistītu bibliotēku nelietotājus. The purpose of the bachelor’s thesis “Efficiency of Public Library Services: non-user view” is to find out the non-users view on public library services, study the most common excuses or reasons not to use public library and gather up the possible ways how to increase public library non-users motivation to start to go to public libraries and use public library services. Adding also study of public libraries view on public library non-users and their promoted and carried out activities or events in regards of attracting public library non-users. Research methods used in thesis are both – quantitative and qualitative methods. Interviews with public library representatives will allow to gather the most used activities or events in matter to attract public library non-users. Surveying the public library non-users will help to find out their view on public library services and its efficiency, indentify the reasons why are they not using the public library and its provided services and gather the factors that should be improved in public libraries in regards to attract public library non-users. The results of this research will allow public libraries to make conclusions in what ways they should improve to attract public library non-users.