Sociālās distancēšanās un attālinātā darba ietekme uz reklāmas aģentūru radošo procesu Latvijā
Author
Muldaševa, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Sociālās distancēšanās un attālinātā darba ietekme uz reklāmas aģentūru radošo procesu Latvijā” pētīts reklāmas aģentūru radošais process un iekšējā komunikācija strādājot attālināti. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatītas radošās komunikācijas, organizāciju komunikācijas un attālinātā darba jēdzieni. Darba metodoloģijas daļā tiek aprakstītas empīriskajā daļā izmantotās metodes: aptauja, daļēji strukturētā intervija, kvalitatīva un kvantitatīvā kontentanalīze. Maģistra darba pētījuma ietvaros ir veiktas daļēji strukturētas intervijas ar radošiem speciālistiem un projekta vadītājiem, aptauja lai noskaidrotu, kādas izmaiņas radošajā komunikācijā izraisīja pāreja uz attālināto darbu un izpētīt ilgtermiņa ietekmi uz reklāmas veidošanas procesu. Darba nobeigumā ir izklāstīti veiktā pētījuma secinājumi. Pāreja uz attālināto darbu, lai arī radīja daudz problēmu, tomēr būtiski paātrināja tehnisko progresu, kas ietekmēja arī reklāmas izstrādes radošo pusi. Reklāmas speciālistiem bija jāmeklē jauni radoši risinājumi, kas ļoti paplašināja reklāmas jomu, kā arī palielināja digitālās komunikācijas un digitālās reklāmas nozīmi. Darba struktūru veido teorētiskā, metodoloģiskā, empīriskā daļa un secinājumi. The master's thesis “The impact of social distancing and remote work on the creative process of advertising agencies in Latvia” studies the creative process of advertising agencies and internal communication during remote work. The theoretical part of the work deals with the concepts of creative communication, organizational communication, and remote work. The methodology part of the thesis describes the methods used in the empirical part: survey, semi-structured interview, qualitative and quantitative content analysis. As part of the master's thesis research, semi-structured interviews with creative specialists and project managers and a survey were conducted to find out what changes in creative communication were caused by the transition to remote work and to study the long-term impact on the advertising market. The conclusions of the study are presented at the end of the work. The transition to teleworking, while causing many challenges, significantly accelerated technical progress, which also affected the creative side of product development. Advertising professionals had to look for new creative solutions that greatly expanded the scope of advertising, as well as the importance of digital communication and digital advertising. The structure of the work consists of the theoretical, methodological, empirical part and conclusions.