Sievietes tēla reprezentācija populārās mūzikas videoklipos. Billboard hitu analīze 2000., 2010. un 2020. gads
Autor
Reņķe, Ģertrūde Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Vīksne, Roberts
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir „Sievietes tēla reprezentācija populārās mūzikas videoklipos. Billboard hitu analīze 2000. gads., 2010. un 2020. gads”. Darba mērķis ir noskaidrot, kā mūzikas videoklipos un dziesmu vārdos tiek aprakstīta sieviete, pasniegts viņas tēls, kā arī pārbaudīt, kādus dzimtes stereotipus iespējams tajos novērot, salīdzinot tos trīs dažādos laika periodos 21. gadsimta sākumā – 2000. gadā, 2010. gadā un 2020. gadā. Bakalaura darba teorētiskā bāze sastāv no jēdzieniem par dzimti un tās reprezentāciju, tāpat arī par seksualitāti un sievietes tēla reprezentāciju gan medijos, gan mūzikā. Pēcāk skaidrots populārās kultūras jēdziens, tās nozīme cilvēku dzīvē un sabiedrībai kopumā. Izrietot no tā, skaidrots populārās mūzikas jēdziens un koncepts, tostarp par mūzikas videoklipiem un Billboard hitiem. Darba noslēgumā izdarīti galvenie secinājumi, kā arī izskatīta darba iespējamā attīstība. Atslēgas vārdi: popmūzika, populārā kultūra, Billboard hiti, kvalitatīvā kontentanalīze, daļēji strukturēta intervija, fokusa grupas diskusija. The theme of this bachelor thesis is „Representation of a woman’s image in popular music videos. Analysis of Billboard top hits in 2000, 2010 and 2020”. This thesis aims to determine how women are described in music videos and song lyrics, how their image is presented, and what kind of gender stereotypes can be observed and compared in three different periods in the 21st century - the years 2000, 2010, and 2020. The theoretical base of the thesis consists of concepts about gender and its representation, as well as sexuality and the woman's image representation in music and media. Then, the concept of popular culture and its importance to people and society is explained. Based on this, the idea and concept of popular music including music videos and Billboard hits are also explained. At the end of the paper, conclusions are made, and possibilities for further development of the paper are reviewed. Key phrases: pop music, popular culture, Billboard hits, qualitative content analysis, semi-structured interview, focus group discussion.