• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Videospēļu spēlētāju sociālais kapitāls

Thumbnail
View/Open
309-90236-Gravite_Krista_kg19064.pdf (1.253Mb)
Author
Grāvīte, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ņikišins, Jurijs
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Videospēļu spēlētāju sociālais kapitāls”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kāda ir videospēļu spēlētāju saliedējošā un savienojošā sociālā kapitāla saistība ar tīkla līmeni, tiešsaistes sociālo mijiedarbību videospēlēs un attiecību pārnešanu ārpus tiešsaistes videospēlēm. Bakalaura darbā tiek izmantota sociālā kapitāla teorija un vairāku autoru skaidrojums sociālajai mijiedarbībai tiešsaistes videospēlēs un ārpus tām. Lai iegūtu datus, tika veikta tiešsaistes anketēšana latviešu un krievu valodā. Iegūtie rezultāti norāda, ka videospēļu spēlētāju sociālais kapitāls un spēlēšanas biežums ar dažādiem tīkla līmeņiem, ir pretrunā ar sociālā kapitāla teoriju, attiecību pārnešana ārpus videospēlēm nenorāda par statistiski nozīmīgu korelāciju, bet sociālā mijiedarbība liecina par to saistību.
 
The topic of bachelor's thesis is “Social capital of video game players”. The aim of this research is to clarify the relationship between the social capital of video game players and the network level, the social interaction of online in video games and the transfer of relations beyond online video games. The bachelor's thesis uses social capital theory and the explanation of several authors for social interaction in online video games and beyond. In order to obtain the data, online survey were conducted in Latvian and Russian. The results revealed that the social capital of video games players and the frequency of playing with different levels of the network contradicts the theory of social capital, the transfer of relationships outside video games does not indicate a statistically significant correlation, but social interaction shows a relationship between them.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60327
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4292]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV