Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorPivovarova-Gorjačeva, Nadežda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:39Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86589
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60334
dc.description.abstractMaģistra darbs “Vadītāja kompetence vispārizglītojošās skolas jaunāko klašu skolēnu mācību motivācijas sekmēšanā” izstrādāts ar mērķi noteikt vadītāja kompetences vispārizglītojošās skolas jaunāko klašu skolēnu mācību motivācijas sekmēšanā un izstrādāt ieteikumus sākumskolas skolēnu mācību motivācijas modeļa izstrādei un vadībai vispārizglītojošā skolā. Par darba teorētisko pamatojumu izmantotas F. Reinberga (Rheinberg, 2000), G. Svences (2020), Dž. Kellera (Keller, 2009) u.c. pētnieku atziņas par skolēnu motivācijas veidošanos, kā arī V. Praudes (2012), D. Celmas (2006), H. Gudjona u.c. atziņas par motivācijas vadības aspektiem. Liela uzmanība veltīta normatīvo dokumentu analīzei, akcentējot noteiktās vadītāja kompetences un prasības pret izglītības darbības kvalitāti. Atsevišķa nodaļa veltīta pārejas uz attālinātām mācībām ietekmi uz skolēnu mācīšanās motivāciju un vadītāja darba specifiku. Empīriskajā daļā vērtēta skolēnu motivācija pēc pašvērtējuma anketām privātās un pašvaldības sākumskolās, kā arī intervēti šo skolu direktori, kas rezultātā ļauj identificēt atšķirības privātā un valsts sektorā izglītības vadības jomā, kā arī izstrādāt ieteikumu kopu, kas ļautu ņemt integrēt pozitīvo pieredzi sākumskolas skolēnu motivācijas sekmēšanā no izglītības iestādes vadības pozīcijām. Maģistra darba apjoms: 85 lpp., 15 attēli, 2 tabulas, izmantotas 92 literatūras vienības, pievienoti 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: mācību motivācija, motivācijas faktori, sākumskolas skolēni, motivācijas vadība, skolas vadītāja kompetence.
dc.description.abstractMaster paper „Head’s competence of general education school in the promotion of primary pupils motivation in studies’’ is worked out with the goal to define the role of the general education schools’ head in motivation’s promotion of primary school participants and work out the motivating recomendations model for primary school and the general education school. As a theoretical basement were used F. Reinberga (Rheinberg, 2000), G. Svences (2020), Dž. Kellera (Keller, 2009) and etc. scientific quotes about pupils’ motivation formation, as well as V. Praudes (2012), D. Celmas (2006), H. Gudjona and etc. quotes about motivation managing aspects. A great attention was drawn to the normative documents’ analysis, pointing out definite head’s competience and wishes towords the quality of education. The separate part is dedicated to the motivation to studes in the distant education learning process and the specification of head’s work. In the emperical part was evaluated pupil’s motivation according to the self-evaluation questionnaire which were destributed in prvate and state primary schools as well as the heads of these schools were interviewed. As a result it allows to identify the difference in both private and state organizations’ managing fields also to work out a set of recomendations that allow to integrate positive experince for the primary school pupils motivating promotion from the position of organization’s head. Master paper consists of: 84 pages, 2 tables, 15 pictures, 92 literary sources hve been used and 4 appendixes were inserted. Key words: studying motivation, mativation factors, primary school pupils, motivation managing, school’s head competence.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectmācību motivācija
dc.subjectmotivācijas faktori
dc.subjectsākumskolas skolēni
dc.subjectmotivācijas vadība
dc.subjectskolas vadītāja kompetence
dc.titleVadītāja kompetence vispārizglītojošās skolas jaunāko klašu skolēnu mācību motivācijas sekmēšanā
dc.title.alternativeHead’s Competence of General Education School in the Promotion of Primary Pupils Motivation in Studies’
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record