• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Supervīzija kā instruments skolotāju labizjūtas sekmēšanā

Thumbnail
Öffnen
299-86599-Rozentale_Baiba_bg09008.pdf (1.575Mb)
Autor
Rozentāle, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Datum
2022
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Maģistra darbā aplūkota supervīzijas loma un vieta Latvijas izglītības sistēmā. Tēmas aktualitāte meklējama gan vietējā kontekstā (jaunā izglītības satura ieviešana), gan starptautiskos notikumos (COVID-19 pandēmijas radītās pārmaiņas, šobrīd notiekošais Ukrainas – Krievijas karš), kas kopā rada vidi, kurā vajadzība pēc emocionāla atbalsta ne tikai skolēniem, bet arī skolotājiem ir kļuvusi aizvien būtiskāka. 2021. gadā, saistībā ar attālinātā darba sekām, supervīzija kļuva pieejama arī valstiskā līmenī, ar mērķi sniegt psihoemocionālo atbalstu un mazinātu profesionālās izdegšanas risku skolotāju vidū. Maģistra darbs ir izstrādāts, lai analizētu supervīzijas nozīmi skolotāju labijzūtas sekmēšanā un sniegtu praktiskus ieteikumus tās ieviešanā. Maģistra darbā tika veikts aptaujas pētījums, kurā piedalījās skolotāji un divi supervizori. Veicot literatūras avotu, skolotāju aptaujas anketu un supervizoru interviju datu analīzi, secināts, ka supervīzija ir nozīmīga skolotāju labizjūtas sekmēšanā. Lai supervīzijas plašās iespējas izmantotu efektīvāk, nepieciešama skaidrāka vajadzību apzināšanās, mērķu izvirzīšana, lai spētu piemērot atbilstošāko supervīzijas veidu. Atslēgvārdi: labizjūta, skolotāji, supervīzija, profesionālā darbība.
 
This master’s thesis is dedicated to the exploration of the role and place of supervision in the Latvian education system. The topicality of the topic is based both in the local context (introduction of the new curricula) and international events (changes caused by the COVID-19 pandemic, the ongoing Ukraine-Russia war), which together create an environment where the emotional support is becoming increasingly important not only for students, but also for teachers. In 2021, due to the consequences of remote work, it also became available at the national level, with the aim of providing psycho-emotional support and reducing the risk of burnout among teachers. The master's thesis is designed to analyze the role of supervision in promoting the well-being of teachers and to provide practical recommendations for its implementation. A survey was conducted in the master's thesis. The study involved 104 teachers and two supervisors. An analysis of literature sources, teacher questionnaires and supervisor interview data has shown that supervision is important in promoting teachers' well-being. In order to use the wide possibilities of supervision more effectively, it is necessary to have a clearer awareness of needs, and establishment of clear goals in order to be able to apply the most appropriate type of supervision. Keywords: well-being, teachers, supervision, professional work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60344
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV