Pirmsskolas izglītības iestādes sadarbības veidošana ar nevalstiskām organizācijām bērnu pilsoniskas līdzdalības sekmēšanai
Author
Bulgakova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Elksne, Gunita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs “Pirmsskolas izglītības iestādes sadarbības veidošana ar nevalstiskām organizācijām bērnu pilsoniskās līdzdalības sekmēšanai” izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski izpētīt pirmsskolas izglītības iestāžu un nevalstisko organizāciju sadarbības iespējas pirmsskolas vecuma bērnu pilsoniskās līdzdalības sekmēšanā. Darba teorētiskais pamats veidots, izmantojot Skola2030 projekta ietvaros izstrādātos materiālus un rekomendācijas sociālā un pilsonības mācību jomā, Valsts izglītības satura centra materiālus pilsoniskās audzināšanas jomā un Vides izglītības fonda metodisko materiālu, kā arī tādu zinātnieku pētījumi kā Z. Oliņa (2018, 2019), V.Purēns (2017), S. Bhebhe (2020), A. Bicaj (2019), R.Bringle & L.Brown (2019), J.Crittenden & P.Levine (2018), Kelly (2008) un citi. Teorētiski pamatots pilsoniskās līdzdalības jēdziens un saturs pirmsskolas izglītības kontekstā, kā arī aplūkotas pirmsskolas izglītības vadītāja lomas, veidojot sadarbību ar ārējām nevalstiskām organizācijām. Empīriskajā daļā intervēti pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāji un veiktas plašas pirmsskolas vecuma bērnu aptaujas ar mērķi izzināt vecāku viedokli un gatavību iesaistīties daudzveidīgās aktivitātēs, kādas varētu potenciāli piedāvāt izglītības iestādes ārējie sadarbības partneri. Pētījuma rezultātā izstrādāta sadarbības ar nevalstiskajām organizācijām koncepcija, kas būtu adaptējama un pielietojama Latvijas pirmsskolas izglītības iestādēs. Maģistra darba apjoms: 92 lpp., 7 tabulas, 20 attēli, izmantotas 126 literatūras vienības, pievienoti 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: pirmsskolas izglītības iestādes vadība, caurviju prasmes, pilsoniskā līdzdalība, sadarbība ar nevalstiskām organizācijām, sadarbība ar vecākiem. Master paper „Pre-school children’s promotional participation in educational none governmental organizations in cooperation with pre-school educational organizations” has been worked out with the goal to study out both theoretical and empirical parts of cooperation between pre-school and none governmental organizations cooperation in the topic of children’s pre-school age citizenship promotion and participation. The theoretical part of the paper is based on the citizenship part materials of Skola2030, governmental educational content materials citizenship part and Environmental educational fund’s methodological materials also scientific reserches by Z. Oliņa (2018, 2019), V.Purēns (2017), S. Bhebhe (2020), A. Bicaj (2019), R.Bringle & L.Brown (2019), J.Crittenden & P.Levine (2018), Kelly (2008) and etc. Theoretically was justified the content of citizenship participation in the content of pre-school organizations as well as the role of the head in cooperation building with external none governmental organizations. In emperical part were interviewed pre-school organizations’ heads and were made wide pre-school aged children surveys with the goal to know about parents’ opinion and readiness to join different activities which could be presented by external cooperation partners. As the result of the strategy reserch has been worked out the cooperation with the none governmental organizations which could be addopted and used in Latvian pre-school organizations. Master paper consists of: 92 pages, 7 tables, 20 pictures, 126 literary sources hve been used and 4 appendixes were inserted. Key words: pre-school’s organization managing, cross-cutting skills, citizenship participation, cooperation with none governmental organizations, cooperation with parents.