Pirmsskolas izglītības iestādes darba organizācija pārmaiņu apstākļos
Author
Barone, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs “Pirmsskolas izglītības iestādes darba organizācija pārmaiņu apstākļos” izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt pirmskolas izglītības iestādes vadītāja kompetenci pārmaiņu vadībā un izstrādāt ieteicamo pasākumu kompleksu pārmaiņu vadības pilnveidošanai pirmsskolas izglītības iestādēs. Darbā izvirzītie pētniecības jautājumi: –Kāda ir vadītāja kompetence pārmaiņu vadībā pirmsskolas izglītības iestādē? –Kādus vadības pasākumus pirmsskolas izglītības iestādēs īsteno vadītāji ar izglītības reformu un COVID19 pandēmiju saistīto pārmaiņu apstākļos? Darba teorētiskajā daļā analizēts Latvijas pirmsskolas izglītības iestāžu vadības normatīvais regulējums, liela uzmanība pievērsta vadības kompetences jēdzienam un vērtējamām vadītāja kompetencēm. Akcentēta ir pārmaiņu vadības kompetence un tās saturs, noteikti vispārējie kritēriji un paņēmieni, kā ir vērtējama pārmaiņu vadības efektivitāte. Empīriskā pētījumā izzināts pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāju un darbinieku vērtējums par pārmaiņu vadības procesu un tā efektivitāti. Atklātās problēmas un nepilnības, kā arī labās prakses piemēri ļauj darba noslēgumā izstrādāt pasākumu kopumu pārmaiņu vadības efektivitātes sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādēs. Master paper „Pre-school work organization in the conditions of changes” has been worked out with the goal to make theoretical and empirical research in the development of pre-school head competence changes and work out the adviced complex of the events for the job improvements in the pre-school organization. The research questions were raised in the paper: - What are the changes in the head’s of pre-school organization work? - What managing events are pre-school heads implementing in conditions of educational system and Covid-19 pandemic changes? In the theoretical part of the work is analysed normative regulations of Latvian pre-schools’ heads, a great attention is drawn to the leading competence concepts and assessments. Are pointed out the changes in the managing competence and content, definitely general criteria and techniques that are appreciated for the effective managing changes. In the empirical research has been found out about pre-school organization head and the staff valuation of the managing process and the efficiency of it. Probems and faults, as well as, good examples, allow finaly draw a conclusion how to gain the improvements in pre-school managing assessment.