Skolas vadības rīcība latviešu un angļu valodas skolotāju inovatīvas darbības veicināšanā pamatskolas izglītības līmenī
Author
Agarelova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Čekse, Ireta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Izglītība, kā galvenais personības sociālais attīstības līdzeklis, nepārtraukti mainās un pilnveidojas. Transformējot defragmentēto mācību saturu kopveselumā, ieviešot septiņas mācību jomas, sešas caurviju prasmes un sešus tikumus no 2020. gada Latvijā tika ieviesta jauna mācību programma, par to ziņo Valsts izglītības satura centrs. Projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” - Skola2030.lv ietvaros ir izstrādāts jauns mācību saturs, tiek gatavotas ieteicamās mācību programmas, mācību līdzekļu piemēru komplekti un metodiskie materiāli, kuros iekļauti uzdevumu piemēri un sniegti ieteikumi, kā mācīt, lai skolēns gūtu zināšanas un prasmes. Lai pedagogi palīdzētu skolēniem attīstīt vispārējās jeb caurviju prasmes un vērtībās balstītus ieradumus. Maģistra darba mērķis - izpētīt skolas vadības un latviešu un angļu valodas skolotāju rīcību inovatīvas darbības veicināšanā pamatskolas izglītības līmenī. Ir izmantoti sekojoši pētījuma vākšanas metodes – zinātniskās literatūras analīze, kvantitatīvs un kvalitatīvs pētījums. Darba secinājumi parāda inovatīvas mācību darbības aktualitāti, skolotāju un skolas vadības rīcību inovatīvas darbības veicināšanā skolās. Education is the main recourse of personal development and it is constantly changing and improving. By transforming the defragmented learning content into a total integrity, by introducing seven training areas, six rolling skills and six virtues, a new training programme was introduced in Latvia from 2020 new learning programme it is reported in National Centre for Education Republic of Latvia. A new learning content has been developed, the recommended training programmes and methodological materials are being prepared within project of Learning Content Competencies - Skola2030.lv which include examples of tasks and recommendations how to educate pupil to gain knowledge and skills. To help teachers develop general or rolling skills and value-based habits. The main goal of the Master's theses is - study the action of school management and Latvian and English teachers in promoting innovative activities at the level of primary school education. The following methods of study collection have been used: analysis of scientific literature, quantitative and qualitative study. The conclusions of the work show the spotlight of innovative learning activities, teachers and school leaders behaviour promoting innovative activities at schools.