5-6 gadus vecu bērnu pozitīvas uzvedības veicināšanas iespējas pirmsskolā
Author
Ivanova, Anželika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis. Teorētiski izzināt un praktiski pētīt 5-6 gadus vecu bērnu pozitīvas uzvedības veicināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā Pētījuma jautājums. Kā izmantot pedagoģiskus paņēmienus pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, lai veicinātu 5-6 gadus vecu bērnu pozitīvu uzvedību? Darba teorētiskajā daļā tiek raksturots uzvedības būtības skaidrojums teorētiskajā literatūrā, arī 5-6 gadus vecu bērnu uzvedības raksturojums. Analizēti pedagoģiskie paņēmieni 5-6 gadus vecu bērnu pozitīvas uzvedības veicināšanai. Darba pētnieciskajā daļā pēc izstrādātajiem kritērijiem notiek bērnu uzvedības prasmju sākotnējā novērošana, veikts praktiskais darbs ar bērniem uzvedības sekmēšanā, notiek atkārtotais prasmju vērojums un rezultātu salīdzināšana. Secinājumi, ka bērnu uzvedība pamazām uzlabojas. Uz pētījuma jautājumu atbildēts: bērnu pozitīvas uzvedības sekmēšana ir iespējama, ja regulāri tiek organizētas rotaļnodarbības par dažādām uzvedības tēmām, tiek lasīti un analizēti literārie teksti par dažādām uzvedības situācijām, notiek iesaistīšanās draudzīgās rotaļās, dažādu situāciju analīzes, savas uzvedības vērtēšana un salīdzināšana ar literārajiem paraugiem The objective of the study: To ascertain theoretically and explore in practice the possibilities of promoting positive behavior of 5-6-year-old children in the pedagogical process. Research question: How to use pedagogical techniques in the pre-school pedagogical process to promote positive behavior of 5-6-year-old children? The theoretical part of the work describes the explanation of the nature of behavior in the theoretical literature, as well as the description of the behavior of 5-6-year-old children. Pedagogical techniques for promoting positive behavior in 5-6-year-old children are analyzed. In the research part of the work, according to the developed criteria, the initial observation of children's behavioral skills takes place, practical work is done with children to promote behavior, repeated observation of skills, and comparison of results. Conclusion is that children's behavior is gradually improving after promoting positive behaviour. The research question is answered: the promotion of positive behavior of children is possible if there are regularly organized games on various behavioral topics, read and analyzed literary texts on different behavioral situations are, participation in friendly games, analysis of different situations, evaluation of one's behavior and comparison with literary samples