5-6 gadus vecu bērnu komunikatīvās kompetences veicināšana valodas mācību jomā
Autor
Kubiļus, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore: Katrīna Kubiļus Kvalifikācijas darba temats: 5-6 gadus vecu bērnu komunikatīvās kompetences veicināšana valodas mācību jomā Kvalifikācijas darbam ir ievads, divas daļas, nobeigums un ieteikumi. Darba apjoms: 42 lpp., 5 tabulas, 9 attēli, 2 pielikumi. Ievadā ir raksturota pētījuma problēma un aktualitāte. Teorētiskajā pētījumā izmantotas pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras pētījuma metodes. Analizēti D.Dzinteres, I.Stangaines, D.Augstkalnes u.c. autoru darbi par bērnu komunikatīvo kompetenci, par valodas komunikatīvo kompetenci un komunikatīvo pieeju valodas mācību jomā metodēm un paņēmieniem. Ir izstrādāti komunikatīvās kompetences kritēriji un rādītāji bērnu komunikatīvās kompetences līmeņa noteikšanai. Empīriskajā pētījumā tika raksturota empīriskā pētījuma metodoloģija un empīriskās metodes: novērošana, izmēģinājuma darbība. Ar šīm metodēm, lietojot izstrādātos kritērijus un rādītājus, tika iegūta informācija par bērnu komunikatīvajām kompetencēm. Ir aprakstīta bērnu darbība komunikatīvās kompetences uzlabošanai. Iegūtie dati tika sakārtoti diagrammās, analizēti un interpretēti. Nobeigumā tika secināts, ka 5-6gadu vecumā komunikatīvās kompetences veicināšanā valodas mācīšanās procesā vispiemērotākā ir dabiskā pieeja, to izmantojot, valodas apguvē būtiskākie ir komunikatīvi mērķi, tas nozīmē, ka pirmsskolā valodas mērķis nav apgūt prasmi lietot lietvārdu locījumus, bet gan prasmi pastāstīt par sevi, pareizi lietojot lietvārdus noteiktā locījumā teikumos. vispiemērotākais valodas līdzeklis 5-6 gadus veciem bērniem ir rotaļa. Pētījuma bāze: Rīgas pirmsskolas izglītības iestāde “A”, pētījumā piedalījās 5-6 gadus veci 20 bērni Subject: Promotion of communicative competence of children aged 5-6 years in the field of language learning. Scope of work: 41 pages, 5 tables, 9 pictures, 2 attachments. Theoretical research methods of pedagogical, psychological and methodological literature were used in the theoretical research. D.Dzinteres, I.Stangaines, D.Augstkalnes and others authors' works on children's communicative competence, on language communicative competence and communicative approach to language teaching methods and techniques were analyzed. Criteria and indicators for communicative competence have been developed to determine the level of communicative competence of children. The empirical research described the methodology and empirical methods of empirical research: observation, experimental activity. These methods, using the developed criteria and indicators, provided information on children's communication competencies. Children's activities to improve communication skills are described. The obtained data were arranged in diagrams, analyzed and interpreted. Conclusions of the work: At the age of 5-6 years, in promoting communicative competence in the process of language learning, the most appropriate is the natural approach, using it, communicative goals are the most important in language learning, which means that in preschool the purpose of language is not to acquire the ability to use noun folds, but to be able to tell about oneself by using nouns correctly in a certain case in sentences. The most suitable language tool for 5-6 year olds is play. The basis of the research: Riga pre-school educational institution “A”, 20 children aged 5-6 participated in the research