Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorTimofejeva, Vineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:55Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86874
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60420
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: “Agresīvās uzvedības mazināšanas iespējas 3 – 4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”. Kvalifikācijas darba autore: Vineta Timofejeva Kvalifikācijas darba apjoms: 52 lpp., 8 tabulas, 11 attēli, 4 pielikumi, 29 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbā ir analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par agresīvo uzvedību un tās mazināšanas iespējām pirmsskolas izglītības iestādē, raksturotas 3 – 4 gadīgo bērnu attīstības likumsakarības, kā arī noteiktas viņiem raksturīgas agresīvās uzvedības izpausmes veidi un kritēriji, kuri to nosaka. Pamatojoties uz teorētiskajām atziņām, tika organizēts un realizēts empīrisks pētījums, kurā tika noteikts bērnu agresīvās uzvedības sākotnējais līmenis. Empīriskā pētījuma turpinājumā, tika atlasīti bērni, kuriem tika konstatētas agresijas izpausmes viņu uzvedībā un ar viņiem veikts praktiskais darbs agresīvās uzvedības mazināšanai, izmantojot rotaļu. Lai papildinātu novērošanas rezultātus, tika veiktas pārrunas ar pirmsskolas skolotājiem. Pēc veiktās izmēģinājuma darbības tika atkārtoti noteikts bērnu agresīvās uzvedības līmenis, apkopoti un analizēti rezultāti. Veiktā empīriskā pētījuma rezultāti sniedza teorētisko un praktisko atbildi uz pētījuma jautājumu, ka rotaļa mazina 3 – 4 gadīgo bērnu agresīvo uzvedību. Atslēgas vārdi: agresija, agresīvā uzvedība, izpausmes, mazināšana, rotaļa. Kvalifikācijas darba materiāli var būt praktiski izmantojam resurss pirmsskolas skolotājiem viņu praktiskajā darbā ar agresīviem bērniem.
dc.description.abstractThe topic of the qualification paper: “Possibility to reduce aggressive behavior of 3-4 year old children in a pre-school educational institution”. Author of the qualification paper: Vineta Timofejeva Volume of the qualification work: 52 pages, 8 tables, 11 figures, 4 appendices, 29 literature sources. The qualification paper analyzes the findings of pedagogical and psychological scientists on aggressive behavior and its reduction in the pre-school educational institution, describes the regularities of the development of 3-4 year old children, as well as determines the types and criteria of aggressive behavior. Based on the theoretical findings, an empirical study was organized and carried out to determine the initial level of aggressive behavior in children. As a follow-up to the empirical study, children were selected to show aggression in their behavior and to do practical work to reduce aggressive behavior through play. To supplement the results of the observation, interviews were conducted with pre-school teachers. After the experimental activity, the level of children's aggressive behavior was repeatedly determined, and the results were summarized and analyzed. The results of the performed empirical research provided a theoretical and practical answer to the research question that play reduces the aggressive behavior of 3-4 year old children. Keywords: aggression, aggressive behavior, manifestations, reduction, game. Qualification work materials can be a practical resource for preschool teachers in their practical work with aggressive children
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectagresija
dc.subjectagresīvā uzvedība
dc.subjectizpausmes
dc.subjectmazināšana
dc.subjectrotaļa
dc.titleAgresīvās uzvedības mazināšanas iespējas 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePossibility to reduce aggressive behavior of 3-4 year old children in pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record