Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorFreimane, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:55Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86907
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60422
dc.description.abstractKvalifikācijas tēmu nosaukums “3-4 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana vizuālās mākslas nodarbībās”, tika izvēlēta izvērtējot aktuālo problēmu, augot radošuma nozīme sākumskolā vizuālās mākslas stundās. Kā jēgpilni vērtēt un izstrādāt kritērijus un pielietot atbilstošas metodes, lai tiktu sekmēta skolēna radošā darbība. Tika izvirzīts darba mērķis teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt kā mērķtiecīgi organizēta vizuālās mākslas stundas, sekmējot skolēnu radošumu. Teorētiskajā daļā tiek aprakstīts, kādi ir radošās darbības veidi, kas ir radošā darbība, domāšana un iztēle. Kā var sekmēt pieaugušais, skolotājs bērnos radošumu vizuālās mākslas nodarbībās. Teorētiskajā daļā tiek izmantotu dažādu psihologu, pedagogu darbi. Tiek izzināta radošuma sekmēšanas nozīme un nepieciešamība, sekmējot radošumu vizuālās mākslas stundās. Teorētiskajā daļā 2.nodaļā, tiek aprakstīta vērtēšana, metodes un paņēmieni vizuālās mākslas stundās pirmsskolā. Kā arī iespēja izzināt kā vērtē radošos darbus, izvirzītos kritērijus. Bakalaura daļā 3.nodaļā, tiek aprakstīts empīriskais pētījums vizuālas mākslas stundās pirmsskolā. Saistībā ar bērnu darbu radošuma sekmēšanu un vērtēšanu, ieviešot kompetenču pieeju. Tiek izstrādāta radoša darba vērtēšanas sistēma, kura pamatā skolotāja izvirzītie kritēriji un refleksija. Skolotājs vērtē bērnu radošumu nodarbības laikā. Darba praktiskajā daļā, tiek izmantoti vērtēšanas kritēriji un vērtēti bērni nodarbību laikā, salīdzinot radošo darbību katrā nodarbībā vizuālās mākslas nodarbībās. Kvalifikācijas darba noslēgumā, beigās tika apkopoti metodiskie ieteikumi, - kā vizuālajā mākslā pirmsskolā bagātināma 3-4 gadīgu bērnu radošās darbības pieredze. Kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 55 lapām, ievietoti 36 attēli, 5 tabulas, 6 pielikumi un izmantoti 26 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe title of the qualification topic is “Enriching the creative activity experience of 3-4 year old children in visual arts classes ”, was chosen by was chosen by evaluating the current problem, the growing importance of creativity in the basic lessons of elementary school art. How to meaningfully evaluate and develop criteria and apply appropriate methods to encourage student engagement. The aim of the work was to theoretically analyze and practically test how purposefully visual arts classes are organized, promoting students' creativity. The theoretical part describes the types of creative activity, which are creative activity, thinking and imagination. As an adult teacher, you can teach children creativity in visual arts classes. The theoretical part uses the work of various psychologists and teachers. The importance and necessity of promoting creativity by promoting creativity in visual arts classes is studied. In the theoretical part, chapter 2 describes assessment, methods and techniques in pre-school visual arts classes. As well as the opportunity to find out how creative works are evaluated, the set criteria. In the bachelors part, chapter 3, the empirical research in visual arts lessons in preschool is described. In relation to the promotion and evaluation of creativity in child labor through the introduction of competence rules. A creative work evaluation system is being developed based on the criteria and reflection set by the teacher. The teacher evaluates the children's creativity during the lesson. In the practical part of the work, evaluation criteria are used and children are evaluated during the lessons, in each creative activity in each lesson in visual arts lessons. At the end of the qualification work, methodological recommendations were summarized - how the experience of creative activity of 3-4 year old children was enriched in visual arts in preschool. The qualification paper is developed on 55 pages, 36 figures, 5 tables, 6 appendices and 26 literature sources are used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectVizuālā māksla
dc.subjectRadošā darbība
dc.subjectRadošā domāšana
dc.subjectRadošās rotaļas
dc.subjectIztēle
dc.title3-4 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana vizuālās mākslas nodarbībās
dc.title.alternativeEnriching the creative activity experience of 3-4 year old children in visual arts classes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record